IJslandse producten nu ook verkrijgbaar in Nederland

  • Dunya

    Hallo,

    Als een echte IJsland-o-fiel volg ik dit forum al jaren. Mijn liefde voor IJsland die in 1988 begon bij de eerste blik op Nonni en Manni groeide en groeide met de jaren en heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik nu een webwinkel heb geopend waar ik voornamelijk IJslands design verkoop, veelal handgemaakte producten die je elders in Nederland niet ziet maar die jullie vast al allemaal in IJsland hebben kunnen aanschouwen. Dus, mocht je nog iets unieks zoeken voor de feestdagen of gewoon voor jezelf neem dan een kijkje op www.funnshus.com of op facebook.com/funnshus

    Bless!

  • Wallah

    Kost een paar centen maar dan heb je ook wat….

  • René

    Absurde prijzen. Óók gezien wat je ervoor krijgt…

  • Bob van Duin

    Natuurlijk is het niet goedkoop, maar wat kost een vliegticket om het zelf te halen?

    Als zij denken het voor dit bedrag te kunnen verkopen, prima toch?

  • René

    Bob, halloooooooooo !!!

    Veel van die producten zijn helemaal niet specifiek IJslands en worden overal verkocht. Dus nee, ik heb geen vliegticket nodig.

    En ja, prima als zij denken het te kunnen verkopen. Maar óók prima om die prijzen belachelijk te vinden, toch ??

  • Embla

    Als ik aan IJslandse producten denk, dan denk ik meer aan een heerlijke Draumur of een reep van Sirius met Rice Crispies of hardfiskur. Hopelijk in februari naar IJsland, een Draumur is het 1e wat ik koop, jammie. Sorry Dunya, ik loop niet direct warm voor de producten op je site, maar wens je veel succes.

  • René

    Of aan een zakje Bingo's…………

  • Dunya

    Tja, ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat de producten aan de dure kant zijn. Toch denk ik inderdaad dat het IJslandse design een unieke positie heeft binnen die grotere Scandinavische traditie.

    Naast banen trekken in Vesturbæjarlaug, pylsur eten, hiken, concerten bezoeken en al die dingen die zo goed en fijn zijn in IJsland ga ik zelf altijd graag naar het Design Museum en vind het altijd mooi te zien hoe en met wat voor materialen die producten worden gemaakt.

    Wanneer je gaat kijken waar zo'n bedrag nou vandaan komt en dat het niet door zielige kinderhandjes is gemaakt maar veelal door ambachtslieden met lokaal materiaal dan is het natuurlijk een ander verhaal.

    Vík Prjónsdóttir bijvoorbeeld zijn (ja, zijn want deze ‘breidochter’ bestaat uit een drietal ontwerpers) wat mij betreft super interessant in hun samenwerking met de wolfabriek in Vik en hoe zij zoeken naar nieuwe mogelijkheden om de wolindustrie in IJsland leven in te blazen omdat ook hier heel veel ge-outsourced wordt naar lage lonen landen.

    Gleðileg jól en geniet van IJsland!

  • René

    Het zal allemaal wel, maar de meeste aangeboden produkten koop je ook elders in Europa. Zoals in Nederland. En vaak goedkoper (voor - zeker weten - zelfde kwaliteit).

  • Bob van Duin

    Dunya, ik vind het een mooie site, maar ik zal geen klant van je worden, ik koop het zelf wel in IJsland ;)

    Gleðilegt jól!