aantal vragen over o.a. Landmannalaugar en Laki

• Arnold

TOP!

Dit lijkt me idd een mooie locatie, met het meer op de voorgrond en Namaskard en Hverfjall als decor op de achtergrond.

Thanks,

Arnold

• Puffino

klopt die berg wordt veel beklommen, nu snap ik waarom. ;-) Wij kampeerden aan het Sandvatnet, ten westen van deze berg, en vonden het opvallend druk daarboven.

• Puffino

Dit is de berg die ik bedoelde, je hebt er mooi uitzicht. Maar doorvoor is het dan ook een berg.

http://maps.google.nl/maps?q=65%C2%B037%2726.57%22N+17%C2%B0+4%274.60%22W&ie=UTF8&ll=65.67769,-16.858649&spn=0.014653,0.036564&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=0x48cd9d01fab54d67:0x60d5c4b3be3f701a,%2B65%C2%B0+36%27+57.74%22,+-17%C2%B0+3%27+18.92%22&gl=nl&t=h&z=15&vpsrc=6

• M E

> Is er iemand die ervaring heeft met de auto's van icelandgo?

Ik niet.

> Waar kan je een slaapzakovernachting regelen in de hut bij Landmannalaugar?

> Is de route zoals we die schetsen goed te rijden voor een onervaren 4x4 rijder?

Ik ben geen automobilist maar denk dat de wegen onder normale omstandigheden wel te doen zijn. Als er veel water in de rivieren staat heeft de weg van Landmannalaugar naar Eldgjá (F208) enkele vervelende rvierdoorsteken. Ook de weg naar Laki (F206) heeft bij hoog water één of twee vervelende rivierdoorsteken (van de 6). In de weg aan de westkant van de Laki kraterrij (F207) zit één (niet al te moeilijke) doorsteek.

> Kan je overnachten in de hut vlak bij Laki?

Voor zover ik weet is die hut alleen voor de beheerder (dat was in ieder geval zo in 2010)

> Kan je met een 4x4 bij het vliegtuigwrak komen. Gravelroad?

Ja, al ligt het ding wel op priveterrein. Het is een gravel/zandtrack die deels met paaltjes is aangegeven. Grootste probleem is het begin van de weg te vinden. Hier heb ik beschreven hoe je er kunt komen.

>Wie weet er een leuke overnachting bij kirkjubaejarklaustur? (slaapzak accomodatie of eenvoudig vakantie huisje)

Ik heb zelf prettig overnacht in Hrífunes. Je kunt het ook bij de buren proberen.

• Cindy

Beste Sander,

Heb je voor mij het adres/naam van het goede restaurant?? Wij gaan begin april en zitten dan in horgsland.

Grtn cindy pisa

• Puffino

Ik GOK dat dat deze was…. Kan me er weinig meer van herinneren, wel dat we er suuuuuuper lekker gegeten hebben.

http://icelandroadguide.com/index.php?cmsszp=icelandroadatlas&cmsszd=adspartner&cmsszr=adspartner&cmsszs=is&proszcntguido=49c6aa00-7dae-4e1f-8786-728cec1ef3ca&search=guido&POI_G=f543d534-75ea-4d2c-b642-04b6cdd12281&tqlPOI_G=f543d534-75ea-4d2c-b642-04b6cdd12281

• Danforth

Beste mensen,

Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden. Hier kunnen we iets mee. Super!

Groet

René

• Jos

Ik ben een fietsvakantie aan het voorbereiden op IJsland. Het wordt mijn tweede keer dat ik met de fiets naar IJsland ga. Met googelen op IJsland, kwam ik jullie berichtje tegen. Het reisschema en het feit dat jullie met twee kinderen reisden, kwam mij erg bekend voor. Ik zat bij jullie op de boot in 2012 toen ik voor de eerste keer met mijn fiets naar IJsland ging. Op de heen- en terugweg. Ik vond het even leuk om op deze manier nog iets van me te laten horen.

Ik ga dit jaar dus weer naar IJsland. De maand juni dit keer. Vorige keer heb ik in het noorden gefietst, dit jaar kies ik voor het zuiden.

Groetjes van Jos