Nachtclubs / Disco's

• m.schwartz

Wij gaan naar IJsland om de excursies maar zeker ook voor het befaamde nachtleven van Reykjavik. Kan iemand mij vertellen wat de beste clubs zijn in de stad ?

Alvast bedankt.

• Hrafnhildur

het nachtleven is leuk in IJsland als je weet waar je naar toe moet en je genoeg geld bij je hebt voor drankjes, die zij erg prijzig :) Alsnog is er vaak nodig om een beetje goed eruit zien als je uit gaat, dat is heel IJslands. OM te beginnen is Olstofan heel erg leuk om bier te drinken en veel leuke/hippe Ijslanders tegen te komen. het is super leuk in de zomer omdat dan lijkt het alsof niemand ooit hoeft te slapen :)

Veel plezier.m.schwartz schreef:

>

> Wij gaan naar IJsland om de excursies maar zeker ook voor het

> befaamde nachtleven van Reykjavik. Kan iemand mij vertellen

> wat de beste clubs zijn in de stad ?

>

> Alvast bedankt.

• Rick

Volgens mij zit de door jou genoemde uitgaansgelegenheid naas Végamot. En da's ook een heel leuke en hippe tent: http://www.vegamot.is/en/

groet,

Rick

• rick jansen

Bedankt voor je reactie, ken je ook club Felix en de Glaumbar ?

• hrafnhildur

Glaumbar bestaat al lang maar is nooit een favoriete plek van mij geweest :)

Maar kaffibarinn is ook leuk als je er wel tegen heel veel drukte kan.

Het hangt een beetje van je leeftijd af waar het leukst is om naartoe te gaan natuurlijk. Groetjes.

• rick jansen

We zijn tussen de 25 en 28, welke tent kun je ons dan aanraden ?

En club felix ben je daar wel eens geweest ?

Alvast bedankt.

• marije

gewoon gaan kijken als je daar bent! Als het niet leuk is loop je gewoon ergens anders heen toch?

• hrafnhildur

Hoi, ik heb een paar vriendinnen van mij geraadpleegd (we zijn van dezelfde leeftijd als jullie dus ik denk dat we dezelfde tenten leuk vinden in reykjavik) en we zijn tot de volgende conclusie gekomen. De top vijf tenten zijn: olstofan, vegamot, kaffibarinn, 22 en sirkus. En het beste is dat ze zijn allemaal in 5 minuten loop-afstand van elkaar :) Dat is altijd leuk, rondlopen tussen de tenten als er geen enorme rijen ervoor staan (dat is soms een probleem).

Als jullie willen gaan dansen dan zou ik naar Nasa of Hverfisbarinn gaan.

Deze zijn allemaal in zijstraaten van Laugavegur (onze winkelstraat). Behalve Nasa die is in het centrum. Met het centrum bedoel ik de pleintjes aan het eind van Laugavegur. Daar zijn ook meer tenten maar wij vinden ze niet zo leuk Amsterdam en Astro bijvoorbeeld. Maar gaukur a Stong is soms leuk.

Het is in ieder geval altijd leuk om uit te gaan en in onze favoriete plekken kom je niet zo vaak problemen tegen zoals in sommige kroegen in Reykjavik :)

het is vooral leuk in de zomer. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

• rick jansen

Perfect jongen bedankt hier hebben we inderdaad wat aan. Tja echte dansers zijn we niet, wel lekker ouwehoeren en een biertje drinken dus dat komt wel goed.

Ben je geïmigreerd naar IJsland ofzo als ik vragen mag ?

Ik heb trouwens ook vernomen en gelezen ( artikel panorama ) dat de vrouwen in reykjavick nog wel eens wild kunnen worden klopt dat ? ;-)

• hrafnhildur

Oeps even vergeten Prikid en 11 zijn ook aan te raden. thorvaldsen bar was ook populair een half jaar geleden.

Ik woon nu bijna 3 jaar in Nederland, maar ik vind het gewoon leuk om mensen over IJsland te kunnen informeren. Plus niet alles is te vinden in een guide-boek.

Ah, over de vrouwen, tja weet niet wat wild wordt genoemd maar zeker levendiger dan Nederlandse vrouwen als ze gaan stappen. Ik zou het moeten weten omdat ik ben een IJslandse vrouw :)

je moet ook onze traditie volgen en een echte ‘pylsur’ (ijsladse hot dogs) gaan eten na zuipen. heerlijk! Of onze overheerlijke Hlolla-batar, lekker.