171 Nederlanders Op IJsland

  • Reporter

    Op de site van het nationale register hier op IJsland kun je intresante informatie over van alles en nog wat vinden,ecenomische groei(voor zover die er nog is.tot inwoners populatie gegroepeerd na nationaliteit en sexse.

    Dit leerde mij dat er hier op IJsland 171 nederlanders staan ingeschreven waarvan er 87 man zijn en 84 dus vrouw.

    Het grootste aantal buitenlanders hier zijn de Polen 11.003 stuks

    Het aantal ijslanders zelf ligt op 294.989,dus net nog onder de 300.000 grens!

    Ach het is wel leuk om dit te kunnen opzoeken.Hier beden de link naar de site.

    CopyPaste zou ik zeggen.

    http://www.statice.is/?PageID=1174&src=/temp_en/Dialog/varval.asp?ma=MAN04103%26ti=Population+by+country+of+citizenship%2C+sex+and+age+1+January+1998%2D2009+%26path=../Database/mannfjoldi/Rikisfang/%26lang=1%26units=Number

  • Thamar

    171….Daar valt wel een gezellig feestje mee te bouwen tijdens koninginnedag :-)

    Groetjes,

    Thamar

  • Dominee Dirk

    helaas ben ik er even niet ……… maar 170 is ook wel leuk schat ik zo in :-) maar eh van wanneer is die lijst, ik bedoel is die van recente datum en waarom krijgen Nederlanders op IJsland de vraag om anderen te informeren aangezien het consulaat haar administratie niet op orde heeft (komt zo maar even bij me op hahaha)

  • Reporter

    De lijst is recent van maart.Staat er trouwens ook onder (last Updated)

    Maar waar staat dat wij de vraag krijgen om IJslanders te informeren?

    En wat voor administratie bedoel je ?

    (cíteer,Nederlanders op IJsland de vraag om anderen te informeren aangezien het consulaat haar administratie niet op orde heeft )Dominee Dirk schreef:

  • joke

    plus twee sinds deze week, woonachting in het ‘kleine lava’.

  • Reporter

    Was toch maar één Nederlander die werd opgepakt op die schuit van de week?

  • Dominee Dirk

    ………… ik kreeg een tijdje terug de vraag, “landgenoten” te informeren, toegespeeld via een e-mail. Deze mail ging over het verlengen van een Nederlands paspoort voor Nederlanders die op IJsland wonen. Er was schijnbaar een schrijven uitgegaan van het consulaat???? Ik en anderen met mij waren niet van nieuwe regels daarover op de hoogte.

  • Bob

    Domine Dirk, jij zegt een tijdje niet in IJsland te komen, en ook werk jij op zee, ben jij niet toevallig net met een zeilbootje naar IJsland geweest :-)

    Bob

  • Þ G

    + one more:

    http://www.visir.is/article/2009778557551

    He now lives very close to you Bob.

    Regards

    Þ G

  • Bob

    Yes, I think I will pay him a visit and welcome him to the communitie :-)

    Bob