vliegtuigwrak

  • leo bleeker

    hoi,

    weet er iemand hoe je het beste

    naar dat vliegtuigwrak

    kan rijden? Ik dacht dat het ergens in de richting van de zuidkust was. Kan je er dichtbij komen met de auto? Ik hoop dat er iemand iets weet. Bedankt alvast.

    groeten

    leo bleeker

  • jose66

    Goedenavond Leo

    Heeft hier al een keer op gestaan en had het bewaard omdat ik er zelf ook naar toe wil in augustus.

    de afslag is naar de Solheimajokull. Komende vanaf Reykjavik rijd je daar ongeveer 500 meter door langs de hoofdweg. Er is daar een opening in het hek waar een zandpad door loopt dat heel scherp terug draait. Dit pad sla je in om vervolgens ongeveer 3 kilometer door te rijden. Let wel erg op, er liggen nogal wat grote stenen midden op het pad, dus rustig rijden. Met een normale auto is het wel te doen, al moet je de laatste 500 meter waarschijnlijk lopen omdat daar het zand wel erg los wordt.

    Hoop dat je er wat aan hebt

    Groetjes Jose

  • leo bleeker

    hoi Jose 666

    Bedankt voor de snelle reactie. Dan was ik er 3 jaar eerder

    vlakbij geweest. Toen bezocht ik met een georganiseerde excursie

    vanuit Reykjavik de Solheimajokull gletsjer. Ik kan nu lekker zelf mijn tempo bepalen

    en ben niet meer afhankelijk van reisorganisaties…heerlijk.

    groeten

    leo bleeker

  • cindy

    Beste Leo,

    wellicht lees ik het antwoord verkeerd van Jose, maar de afslag is niet naar de Solheimajokull, maar na de afslag van de gletser, komend vanaf Reykjavik rechtsaf door een open hek.

    eerst een stuk langs een aardappelveld en dan de (Licht) gele paaltjes volgen. Als je daar links aan houd kom je dichter bij, Een prachtige plek……

  • Arnold

    Zet de volgende coördinaten in je routeplanner en je komt precies bij de ingang.

    63°29'28.47"N

    19°21'47.66"W

  • leo bleeker

    Cindy en Arnold jullie ook bedankt voor de reactie.

    Ik ben ook ontzettend blij met dit prikbord. Ik heb er echt

    weer zin in na twee jaar. 18 juni ga ik weer…heerlijk.