Hoe kleed ik mij en mijn kids in de zomer in IJsland?

  • maureenjasper@hotmail.com

    Hallo,

    Mijn vrouw, drie kids (7, 7 en 9) en ik gaan in juli en augustus 4 weken naar IJsland. We rijden de ‘1’ volledig rond en gaan af en gaan natuurlijk af en toe de weg af. Onderdeel van deze reis is een uitstapje met de auto (1 week) naar de Westfjorden.

    Ik lees/hoor natuurlijk veel over gemiddelde temperaturen in de zomer en de sterke wisselvalligheid van het weer. Maar: Wat nemen we mee aan kleding? En dan vooral voor de kinderen. Ik wil niet met loodzware koffers vol in onze huurauto rondrijden. We huren een Renauilt Megane Station dus de kofferruimte is niet eindeloos groot. Daarnaast hebben we een aantal slaapzakaccommocaties waarbij we zelf beddegoed moeten meenemen, dus dat sjouwen we ook al mee… We kunnen een aantal keren wassen tijdens onze reis.

    Wie heeft er praktische inpak- en/of kledingtips?

    Bedankt!

    Jasper

  • Bob van Duin

    Neem kleren mee die je normaal in Nederland in September in Nederland aan zou doen.

  • jose66

    Het enge wat wij meenemen is een 3 liter pak wijn en een fles likeur 43. De rest kopen we daar. We kopen meestal bij de grotere supermarkt meer keus en iets goedkoper dan de benzinestation, en de kleding, trek laagjes aan kun je altijd wat uit trekken. De kroon staat nu ongeveer 6 euro voor 1000 kronen.Wij gaan dit keer in augustus en pakken dan de 2 binnenlandse wegen en erna door naar boven de west fjorden in. een 18 daagse tocht en ik kan niet wachten om weer terug te gaan naar dat schitterende eiland.

    gr Jose

  • matt

    Vorige jaar ook rondje IJsland gedaan in juli/augustus met onze kinderen (3 en 6).

    We begonnen in korte broek en t-shirt met stralende zon en een graad of 25, gedurende 1e week. De 2e week was het 15-20 graden met meer bewolking, toen hadden we lange broek en jas weer aan.

    In laatste week waren we in Noord-IJsland, Husavik en Akureyri, daar hebben we 2 dagen behoorlijk koud weer gehad, overdag 5 graden, met veel wind en motregen. Winterjas, muts en handschoenen waren geen overbodige luxe. Daarna kwam de zon weer en eindigden we met 15 graden en strak blauwe luchten.