Routes in de Westfjorden

  • maureenjasper@hotmail.com

    Hallo,

    Mijn vrouw, ik en onze drie kids (7, 7 en 9) verblijven eind juli 6 nachten in de Westfjorden, als onderdeel van een maand rondreizen in IJsland. Helaas is dat het maximum aantal dagen, aangezien de rest van de reis al vastligt. Mijn vraag is, komend vanaf de 1 vanaf het zuiden met een gewone personenauto, waarmee wij rekening moeten houden. Wat is een goede, centrale plaats waarvandaan wij die dagen wat dagtrips kunnen ondernemen?

    Kunnen wij gemakkelijk overal komen met onze auto?

    Dit zijn onze accommodaties:

    Patreksfjordur - 3 nachten

    Isafjordur - 1 nacht

    Holmavik - 2 nachten

    Groeten en vast bedankt, Jasper

  • julia

    Beste Jasper,

    Ik zou het verdelen naar 3 x 2 nachten. Vanuit alle plaatsen kan je mooie plekken bezoeken. Zoals:

    - Látrabjarg

    - Raudisandur

    - Vigur

    - Hornstrandir

    - Kayakken in het fjord bij Isafjordur

    - Strandir gebied met bijvoorbeeld het zwembad Krossnes

    Je hebt ook dagen nodig om van plek naar plek te rijden. Onderweg kan je de mooie Dynjandi waterval bekijken.

  • maureenjasper@hotmail.com

    Hoi Julia,

    Bedankt voor de tips! Onze overnachtingen staan helaas al vast, dus daar kunnen we niets meer aan veranderen.

    Heb je wat meer info over de tips; wat is er zoal te zien? Kunnen we overal komen met een gewone auto en is het geschikt voor kids?

    Thanks!

    Jasper

  • julia

    Dat had ik niet begrepen maar dan inderdaad zo laten staan.

    Wat je kan doen? Ga met de kinderen lekker vaak naar de verschillende zwembadjes. Bijvoorbeeld in Patreksfjördur, bij Laugarholl als je in de omgeving van Holmavík bent, bij Heydalur als je van Isafjördur naar Holmavík rijdt en eventueel bij Krossnes als je naar het Strandir gebied rijdt.

    Mooie plekken: Látrabjarg vogelrots, Raudasandur. Fietsen of boottocht vanuit Patreksfjördur (westfjords adventures biedt dat aan) Dynjandi waterval, kayakken in het fjord bij Isafjördur of verder oostelijk. Zeehondjes kijken vlakbij Sudavík en door het Strandir gebied rijden met de ruige kust. En van de geweldige uitzichten genieten natuurlijk!