Routes in de Westfjorden

  • Marijke

    We gaan van de zomer een 10 tal dagen naar Ijsland.

    Gezien het onze vierde keer is, kiezen we ervoor ditmaal een 6-7 tal in de Westfjorden te vertoeven.

    In grote lijnen ziet de reis er als volgt uit : Vanuit Stykkisholmur boot naar Bransjlaekur. Dan naar Latrabjarg - Patreksfjordur (en dan via route 60 naar Isafjordur).

    Vanuit Isafjordur gaan we misschien naar Hornstrandir, dan van Isafjordur -Reykjanes- Drangajokull- Holmavik. Dus de West-Fjorden (met de wijzers van de klok mee - van de westelijke naar de oostelijk richting)

    We vragen ons af wat de mooitste richting is om de route te doen : met de wijzers van de klok mee , of er tegenin? Dus zoals ze hierboven beschreven staat, of in de andere richting? Wij heeft hier ervaring mee?

    Bedankt Marijke.

  • Embla

    Hallo Marijke,

    Ik weet niet of de volgorde er zoveel toe doet. Het is gewoon allemaal erg mooi. In 2010 heb ik in dezelfde volgorde deze ronde gemaakt. Lang geleden ook stukken tegen de klok in gedaan, ook mooi. Mocht je nog tijd over hebben, de Strandavegur is ook erg de moeite waard. En Flatey is ook een tussenstop waard. Geniet ervan!

  • Gerry van Roosmalen

    Ik zou zelf waarschijnlijk met de klok meereizen. Maar dat is omdat ik niet te lang wil wachten om onder ander Latrabjarg en Rauðisandur te kunnen bezoeken.

    Maar het verstandigst lijkt het mij om te kijken wat het weer doet en afhankelijk daarvan je richting te bepalen.

    En vergeet zeker niet om even te stoppen bij Dynjandi.

    Veel plezier!

  • maureenjasper@hotmail.com

    Hallo,

    Mijn vrouw, ik en onze drie kids (7, 7 en 9) verblijven eind juli 3 tot 4 nachten in de Westfjorden, als onderdeel van een maand rondreizen in IJsland. Helaas is dat het maximum aantal dagen, aangezien de rest van de reis al vastligt. Mijn vraag is, komend vanaf de 1 vanaf het zuiden met een gewone personenauto, waarmee wij rekening moeten houden. Wat is een goede, centrale plaats waarvandaan wij die dagen wat dagtrips kunnen ondernemen?

    Kunnen wij gemakkelijk overal komen met onze auto?

    Groeten, Jasper