Cheap Jeep Car rental

• Bob van Duin

Vandaag een nieuwsbericht over Cheap Jeep Car rental. Een klant kwam er na een kleine aanrijding achter dat haar huurauto, gehuurd bij Cheap Jeep, onverzekerd was en niet stond geregistreerd als zijnde huurauto. Na onderzoek van de politie bleken er nog minimaal 20 andere voertuigen van Cheap Jeep onverzekerd.

http://ruv.is/frett/leigdu-otryggdan-bil

Na eerder diverse voertuigen van hun te hebben gezien zonder geldig APK (te zien aan een stikker op de kentekenplaat) had ik al twijfels bij dit bedrijf, maar ik mag hopen dat dit de doodsteek is voor het bedrijf. Wanneer een auto onverzekerd in een aanrijding beland is de bestuurder persoonlijk aansprakelijk, stel je eens voor als er een aanrijding is waar ook een gewonde is, of erger!

Mensen, pas op waar je een auto huurt, ook hierbij geldt: “If it looks to good to be true, it usually is to good to be true”, of “goedkoop is duurkoop”.

Bob

• Arnold

Heel goed Bob, dit bedrijf kwam op dit forum al meerde malen voor in vragen naar een goedkoop verhuurbedrijf, maar dit zijn natuurlijk geen praktijken.

De nietsvermoedende toerist denkt dat het allemaal prima geregeld is, totdat….

Overigens zelf de eerste keer dat ik een auto huurde op IJsland via http://fitcarrental.is/ een vergelijkbaar geval gehad. Jij maakte me er toen ook op attent dat de APK stikker al lang was verlopen. Hadden toen ook een afgetrapte 10 jaar oude Astra, was wel goedkoop.

Toch maar beter met Avis, Hertz, Europcar, Thrifty etc in zee gaan?

• Puffino

Ik schrik er trouwens enorm van dat je als bestuurder persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld als blijkt dat de huurauto onverzekerd is.

Goeie waarschuwing, dank je, Bob!

• Heidi

Dat is ff schrikken…

In 2010 heb ik bij Cheap Jeep een auto gehuurd.

Gelukkig is alles goed gegaan toen.

Ik wilde voor juni 2014 weer een auto bij hen huren.

Dus erg bedankt voor deze informatie.

Heeft iemand een goede tip waar ik wel een auto zou kunnen huren???

Groetjes Heidi

• Bob van Duin

Bookanddrive.nl

Die verhuren ook in IJsland en dit is mijn ouders al meerdere malen zeer goed bevallen.

• ikke

Goede tip Bob, maar reviews zijn niet echt goed van bookanddrive.

Zo heb je ook autoeurope.nl en sunnycars.nl waar ik andere ervaringen mee heb, tot nu positief.

Blue carrental kan je rechtstreeks benaderen via www.bluecarrental.is. In 2011 hebben wij hier goede ervaringen mee gehad.

• Bob van Duin

Of de reviews wel of niet goed zijn weet ik niet, Mijn ouders hebben nu al een keer of 7 gehuurd via Bookanddrive en hebben altijd goede auto´s gehad, meestal bij Thrifty vandaan en de service is altijd top geweest en de prijzen erg goed.

Bob

• Arnold

Ik kan het beamen, heb zelf via bookanddrive al twee keer een auto op IJsland gehuurd, 2x op Sicilie en 1x in Le Marche.

Niets mis mee, betaalbaar, duidelijk, afkoop van eigen risico en ze doen gewoon zaken met Hertz en andere grote spelers.