controle op invoer van levensmiddelen en drank

  • Roger DELEEBEECK

    Heeft er iemand ervaring mbt de invoerbeperking en -controle bij aankomst per camper of caravan in Seydisfjordur?

    Ik las in een of andere gids dat er nogal streng wordt toegekeken op de invoer van levensmiddelen en drank (wijn en bier)

    Wordt er daadwerkelijk gecontroleerd of is het meer een steekproef?

  • Bob van Duin

    Wil je nou echt het risico nemen vanwege een paar tientjes aan alcohol? Is alcohol werkelijk zo belangrijk voor je dat je vanuit Nederland Liters wil meenemen om het niet in IJsland te willen kopen? Hoe Nederlands kun je zijn zeg, soms schaam ik me wel voor “De typische Nederlander”

    Gewoon het maximum meenemen, of gewoon bij aankomst betalen.

  • Wallah

    Nou nou, heb je wel eens gezien wat IJslanders allemaal meeslepen aan drank! Daar zijn de NL-ers nog erg bescheiden bij hoor! Ik kan me nog herinneren dat als ik op IJssie een feestje had (zeer regelmatig met Klettur als buren) er ook al aardig wat thuis werd ingedronken om zo in de kroeg niet meer zoveel aan te geven.

    Dus die moralistische houding strookt niet echt met de werkelijkheid.

    Gewoon lekker meenemen wat je mag meenemen en zo lekker een paar euro's in je zak houden, niks mis mee toch?

  • Þ G

    Hello .

    Here are the regulations:

    http://www.tollur.is/displayer.asp?cat_id=300

    Regards

    Þ G

    - - - - -

    http://www.oranjemonster.esmartdesign.com/Brekkukot/

    http://hvitatravel.is/island/gb_today.asp

  • Roger DELEEBEECK

    Het ging me vooral voor de voeding, wij gaan trekken met de rugzak, hebben daarvoor gevriesdroogde voeding mee die niet zo gemakkelijk te vinden is in IJsland vandaar m'n vraag naar de controle!

    Drank neem ik amper mee, wel enkele flesjes van het beste bier ter wereld en dat wil je niet in beslag laten nemen hé!

    @bmvduin: wel grappig dat ik als typische Nederlander wordt herkend! je hoeft me voor mij niet te schamen hoor ik ben nml VLAMING en zoals u waarschijnlijk wel weet brouwt men hier het beste bier ter wereld; spijtig genoeg niet te vinden in IJsland! mag ik dan enkele flesjes..? ja toch!

    @ allen : hartelijk bedankt voor jullie hulp! morgen ben ik weg se…

  • Wallah

    Roger DELEEBEECK Schreef:

    ——————————————————-

    > @bmvduin: wel grappig dat ik als typische

    > Nederlander wordt herkend! je hoeft me voor mij

    > niet te schamen hoor ik ben nml VLAMING en zoals

    > u waarschijnlijk wel weet brouwt men hier het

    > beste bier ter wereld; spijtig genoeg niet te

    > vinden in IJsland! mag ik dan enkele flesjes..? ja

    > toch!

    Haha, daar zijn NL-ers dan weer goed in, voorbarig conclusies trekken!

  • Bob van Duin

    @ Roger, als je het zo lekker vind, dan is het toch ook geen moeite om daar extra belasting voor te betalen, het gaat immers niet om grote boetes of zo, enkel om importbelasting en gewone belasting. Of is dit bier enkel zo lekker dat je er niets extra´s voor over hebt.

    Verder heb je wel een goed punt dat ze hier wel wat meer Belgische biersoorten mogen verkopen, al heb je in Reykjavik wel 1 of 2 cafés die er een groot aantal hebben.

    Bob