171 Nederlanders Op IJsland

  • Siny Bakker

    Zijn nederlanders die op dat moment in Reykjavik zijn, ook welkom?

  • Bob van Duin

    Ik ben erg benieuwd Eric, mij mag je in ieder geval ook een uitnodiging sturen: bmvduin@gmail.com

  • Erik Bouwmeester

    Ha die Siny,

    jazeker. Zo veel mogelijk. Ik stuur tzt een mail met alle details naar nederlandersinijsland@hotmail.com, maar hou 9 juli vrij.

    Met hartelijke groet,

    Erik

  • Siny Bakker

    Hoi,

    Daar hebben ze mijn mailadres niet, omdat ik niet in IJsland woon. Ik ga er in juli voor de 8ste keer op vakantie (1ste keer 1982 toen het helemaal nog niet toeristisch was en ontzettend duur, maar wel fantastisch). Mijn mailadres is siny.bakker@planet.nl

    Groeten,

    Siny Bakker

  • Erik Bouwmeester

    Ha die Siny,

    zal ik doen, maar zorg dat je op 9 juli v/a 11:00 uur in Miklatun Park bent. Als het goed is is de IJslandse minister verantwoordelijk voor sport daar dan ook en tevens de Nederlandse consul. Waar het eigenlijk over gaat? Wij - een team uit Nederland dus - spelen dat een cricketwedstrijd tegen het nationale team van IJsland. Wij proberen zoveel mogelijk van de 170+ Nederlanders op IJsland als supporters aanwezig te hebben. Mocht het met bakken uit de lucht komen, dan verplaatsen wij de wedstrijd naar de zondag. Overigens denk ik niet dat dat nodig is, want kijkende naar het weerarchief van Reykjavik over de laatste 10 jaar, kan ik vaststellen dat het die dag nog nooit heeft geregend.

    Wil je meer over ons weten, kijk dan naar onze (simpele) website: www.ffopcc.nl

    Met hartelijke groet,

    Erik

    (Vanuit een warm Jakarta, waar ik woon.

  • Siny

    Hallo,

    Ik zal zeker komen kijken hoewel ik niets van de spelregels ken. Het park ligt op een steenworp van het hotel waar ik verblijf dus makkelijk te vinden. Als het regent ( het moet toch een keer regenen op die dag) is zondag ook geen probleem.

    Ik ben reuze benieuwd.

    Groeten,

    Siny Bakker

  • Erik Bouwmeester

    Ha die Nederlanders!

    Op 9 juli a.s. zal in het Miklatún Park in Reykjavik een uniek sportevenement plaatsvinden: een cricket team uit Nederland zal het opnemen tegen het nationale team van IJsland, en dit op het meest noordelijk gelegen cricketveld ter wereld.

    Cricket in IJsland staat nog in de kinderschoenen, maar een aantal enthousiaste autochtone IJslanders alsmede een paar ex-pats zijn goed onderweg “het op de kaart te zetten”. Het enige team in IJsland heeft inmiddels een z.g. “affiliated membership” verworven bij de International Cricket Council (ICC).

    Ik vertegenwoordig een team van een gemiddelde leeftijd van 50 jaar dat slechts één wedstrijd per jaar speelt en dat immer op een unieke plek en/of tegen een bijzondere tegenstander. Sommige van onze spelers vliegen speciaal over vanuit het buitenland waar zij inmiddels wonen. (Ik b.v. vlieg voor deze wedstrijd speciaal over vanuit Jakarta.)

    In het verleden hebben wij o.a. het Vaticaan uitgedaagd een nationaal team op te richten, waarna wij tegen hun in Rome hebben gespeeld. Ook hebben wij een wedstrijd gespeeld die simultaan in twee landen plaatsvond (de Nederlands/Belgische grens liep dwars over het veld). Dit was in de historie van cricket (die teruggaat to de vroeg 17e eeuw) nog nooit vertoond. Jullie zullen begrijpen dat wij altijd veel persaandacht krijgen. Zowel geschreven als ook televisie. Daarenboven zijn wij ook geëerd met een hoofdstuk in een toonaangevend Engels cricket boek.

    Mochten jullie interesse hebben dit voor IJsland unieke schouwspel mee te maken en (belangrijker) ons aan willen komen moedigen, dan nodig ik jullie uit om op bovengenoemde datum om 11:00 uur (*) aanwezig te zijn bij de aanvang, waar woorden zullen worden gesproken door Minister Katrin Jacobdottir, in aanwezigheid van onze Nederlandse Consul Dhr. Barni Finnson. Er is geen catering aanwezig, dus een picknick hamper zal goede diensten bewijzen. Neem ook iets van een (klap)stoel mee.

    Voor verdere informatie over ons verwijs ik jullie graag naar onze simpele website (zie onder).

    Kort en goed: blokkeer nu alvast die datum in je agenda en wij zien elkaar de 9e juli.

    Oh ja, mocht het die dag met bakken uit de lucht komen, dan verplaatsen wij de hele handel naar de zondag.

    (*) Mocht er regen in de middag voorspelt worden, dat zal de wedstrijd om 09:00 uur aanvangen.

    C&B

    Erik Bouwmeester

  • cornelisweststrate

    wens in kontakt te komen met medehollanders die in ijsland wonen,wil iets in de sportvisserij opstarten,kunnen jullie mij wat advies geven omtrent woon,werkvergunning?bijvoorbaat vriendelijk dank,kees

  • Marjolein

    Hallo,

    Ik woon nog niet op IJsland, maar wil er wel graag wonen.

    Het is moeilijk om in deze periode een baan te vinden. Heeft iemand tips voor me?

    al vast bedankt.

    Groetjes,

    Marjolein

  • Linda

    Hallo Marjolein,

    Het ligt eraan wat voor werk je zoekt. Als je wilt,is er altijd wel werk. Toen ik net naar IJsland geemigreerd was (2005), werkte ik als afwasser, toen bij de bakker en nu alweer bijna 6 jaar als begeleider van geestelijke gehandicapten. Dit werk vind ik ontzettend leuk.

    Als je echt naar IJsland wilt, laat het vinden van een baan je dan niet tegenhouden. Het komt allemaal echt wel goed!

    Ben je inmiddels al in ijsland? En heb je al een baan? ;o)

    Groetjes, Linda.