Nee, echt rustig lopen is het niet. Tuurlijk, het zijn niet zoveel mensen als je tegenwoordig op bijvoorbeeld het pieterpad tegenkomt, maar het is wel echt een populaire route omdat het nou eenmaal een van de weinige meerdaagse tochten is die goed is aangegeven. Ik vond het wel fijn om van skogar-landman. te lopen aangezien de meeste mensen in landman. beginnen. En mensen tegenkomen vind ik toch altijd minder irritant dan de hele tijd net achter of net voor mensen lopen, waar je weer kans op hebt als je dezelfde kant op loopt. Je komt dus best wat mensen tegen, maar daardoor is het niet minder de moeite waard hoor!
De enige andere wandeling die ik zelf gedaan heb is van Dettifoss naar Asbyrgi. Ook erg mooi. Kan je makkelijk in 2 dagen doen. Heel relaxed omdat het vrij kleine stukjes zijn. Je loopt dan bijvoorbeeld naar de camping in het Vesturdalur (heel eenvoudig, ontzettend mooi, lieflijk plekje) en de volgende dag door naar Asbyrgi. Mooie wandeling, niet zo lang. Je zou het hele stuk best op 1 dag kunnen lopen, maar omdat je vaak pas rond de middag bij Dettifoss aankomt met de bus is dat niet handig/haalbaar. Je kan dan bijv. bij Dettifoss kamperen en de volgende ochtend vroeg aan de hele wandeling beginnen, maar dan sla je Vesturdalur over, en dat vond ik nou net een van de mooiste campings! (meestal heel rustig ook)
Mieke