Info vliegreis en paardrijvakanties.

• Tessa Geniets

hallo,

ik wil mettertijd in IJsland een trektocht gaan houden te paard, ik weet dat dit mogelijk is alleen ik vind hetgeen wat ik tot nu toe heb gevonden erg prijszig (1400 euro voor 8 dagen als het al niet meer is) Dus nou vroeg ik me af, zijn er ook plekken waar dit goedkoper kan? Want alles wat ik gevonden heb zijn van speciale reisorganisaties en die zijn sowieso al een stuk duurder.

Verder zou ik ook graag weten hoeveel een retour vliegticket ongeveer mag kosten vanuit schiphol.

Alvast bedankt!

Groetjes Tessa

• mieke

Wat bedoel je met speciale reisorganisaties? Want volgens mij vind je de meerdaagse tochten echt niet goedkoper. Het beste kan je gewoon direct boeken bij een van de organisaties (ishestar, eldhestar etc) op ijsland, dat is het goedkoopste, maar bij mijn weten kom je dan idd wel op het bedrag dat jij noemt. Misschien dat het bij de iets kleinere organisaties iets goedkoper is, maar dat weet ik niet. IJsland is gewoon een duur land en aangezien mijn ervaring is dat je ook errug goed te eten krijgt, alles geweldig is geregeld en je de hele dag op een paard zit denk ik niet dat het veel goedkoper kan! (en…het geld is het wel echt meer dan waard hoor!)

Als je direct wil vliegen van amsterdam naar reykjavik ben je toch zeker wel 300 euro excl luchthavenbelasting etc kwijt. Maar vaak zal het meer zijn. Goedkoper vliegen is mogelijk door bijvoorbeeld vanaf londen met icelandexpress te vliegen. Dan is het erg afhankelijk van wanneer je boekt, maar ik heb bijvoorbeeld nu voor komende zomer een retour voor 250 euro. Das incl luchthavenbelasting en vlucht naar en van londen enzo. Alles dus. Wel een hele dag bezig met reizen, maar absoluut stukken goedkoper dus!

Heb je meer vragen kan je me ook mailen als je wilt. Ik gids al 2 jaar meerdaagse ruitertours op ijsland, dus weet er wel het een en ander van!

Mieke

• mieke

oja… als je het leuk vindt: een kleine selectie aan foto's van (o.a.) ijsland is te vinden op mijn space: http://spaces.msn.com/members/miekero/

Lang niet allemaal paard, maar zeker een indruk over hoe mooi ijsland is!!

• marietje

Hoi Tessa,

Als je jemailadres opgeeft bij Icelandair krijg je de aanbiedingen gewoon in de inbox te zien. Ze stunten op het moment met de vrijdagavondvlucht, ik dacht 300 euro ( + luchthavenbelasting natuurlijk…)

Naast Ishestar en Eldhestar zijn er nog veel meer organisaties die paardrijvakanties organiseren. Er is prijsverschil, maar daarbij moet je wel kijken naar hoeveel paarden per persoon, hoeveel dagen rijden, binnenlandse vluchten, wat voor slaapplaatsen etc etc.

Denk eens aan Gaedingatours ( twee keer mee geweest, erg fijne paarden, heel mooi gebied, nl de Oostfjorden ), Arinbjorn Johansson ( dit jaar voor het eerst mee, niet zo duur, hele leuke lui. Over de paarden kan ik nu nog niets zeggen )

Hekluhestar ( een keer meegeweest, goede verzorging, goede paarden, goede reisleiding )

Svadilfari tours ( heel apart, bagage op pakpaarden, kamperen in onbewoonde Westfjorden, echt een natuurgeniet-tour, ga ik zeker een tweede keer doen!)

Ik hoor van vrienden goede verhalen over Hestasport, en zelf wil ik nog een keer op pad met Polarhestar, want die zitten weer in een ander gebied.

Ik ben eens een dagje met Ishestar op pad geweest, maar dat vond ik wel heel erg gericht op de toerist, krijg je na afloop een diploma dat je op een paard hebt gezeten…….Na een stapritje……… Ik weet niet hoe hun lange tours zijn, ik blijf voorlopig bij de kleinere organisaties.

Als je zoekt met google op deze namen kom je vanzelf hun sites tegen. Bij Svadilfari en Gaedingatours staan niet de gegevens van 2005, maar daar kun je ze even voor mailen. Dit vind ik tot nog toe de leukste organisaties waar ik mee gereisd heb. Hou er wel rekening mee dat veel tours al volgeboekt zullen zijn, vooral de wat zwaardere tochten.

Mijn reis voor deze zomer was half december al vol.

Groeten van Anne-Mary

• mieke

Tja… dat ‘diploma’ krijg je na een meerdaagse tocht ook bij ishestar. Gewoon voor de lol, word je ‘geridderd’ tot the rider of the….blabla, waar je heen bent geweest. Kan me voorstellen dat je na een ‘stapritje’ dat een beetje flauw vindt, maar nadat je met een groep 5 of meer dagen bent weggeweest vinden de meeste mensen het toch wel erg vermakelijk heb ik gemerkt (ik gids toevallig bij ishestar).

Ik denk ook dat een korte tour niet echt een goed beeld kan geven over hoe de meerdaagse tochten zijn. Hangt gewoon erg van de plaatselijke gids af als je het mij vraagt! Maargoed, tessa: bekijk gewoon zoveel mogelijk sites van organisaties, en zet alle voors- en tegens- voor jou op een rij. Het is maar net wat je het belangrijkst vindt!

• marietje

Hoi Mieke,

Je hebt gelijk dat je een organisatie niet kan beoordelen op een dag rijden. Zoals ze in Engeland zeggen: I stand corrected.

Ik heb de viking tour gedaan, dat was ‘s morgens een stapritje en ’s middags een wat pittigere rit, en dat was wat tam na alle eerdere tochten die ik gemaakt heb op IJsland

Gelukkig is er vreselijk veel keus in tours, zodat er voor iedereen wat bij zit.

Ik hoop dat Tessa iets geschikts kan vinden.

Groeten van Marietje