Hoi Tessa,
Als je jemailadres opgeeft bij Icelandair krijg je de aanbiedingen gewoon in de inbox te zien. Ze stunten op het moment met de vrijdagavondvlucht, ik dacht 300 euro ( + luchthavenbelasting natuurlijk…)
Naast Ishestar en Eldhestar zijn er nog veel meer organisaties die paardrijvakanties organiseren. Er is prijsverschil, maar daarbij moet je wel kijken naar hoeveel paarden per persoon, hoeveel dagen rijden, binnenlandse vluchten, wat voor slaapplaatsen etc etc.
Denk eens aan Gaedingatours ( twee keer mee geweest, erg fijne paarden, heel mooi gebied, nl de Oostfjorden ), Arinbjorn Johansson ( dit jaar voor het eerst mee, niet zo duur, hele leuke lui. Over de paarden kan ik nu nog niets zeggen )
Hekluhestar ( een keer meegeweest, goede verzorging, goede paarden, goede reisleiding )
Svadilfari tours ( heel apart, bagage op pakpaarden, kamperen in onbewoonde Westfjorden, echt een natuurgeniet-tour, ga ik zeker een tweede keer doen!)
Ik hoor van vrienden goede verhalen over Hestasport, en zelf wil ik nog een keer op pad met Polarhestar, want die zitten weer in een ander gebied.
Ik ben eens een dagje met Ishestar op pad geweest, maar dat vond ik wel heel erg gericht op de toerist, krijg je na afloop een diploma dat je op een paard hebt gezeten…….Na een stapritje……… Ik weet niet hoe hun lange tours zijn, ik blijf voorlopig bij de kleinere organisaties.
Als je zoekt met google op deze namen kom je vanzelf hun sites tegen. Bij Svadilfari en Gaedingatours staan niet de gegevens van 2005, maar daar kun je ze even voor mailen. Dit vind ik tot nog toe de leukste organisaties waar ik mee gereisd heb. Hou er wel rekening mee dat veel tours al volgeboekt zullen zijn, vooral de wat zwaardere tochten.
Mijn reis voor deze zomer was half december al vol.
Groeten van Anne-Mary