Werk?

• astrid1

Hallo,

mijn naam is Astrid en ik kom in juli voor 5 maanden naar IJsland i.v.m mijn werk.

Mijn vriend zou ook graag willen komen in die periode maar we zitten met een probleempje: mijn vriend is Israeli en heeft dus geen EU paspoort en aangezien het niet zo makkelijk is een werkvergunning te krijgen (understatement :-( ) vroegen wij ons af of het eenigzins mogelijk is zwart werk te vinden.

Hij werkt in high-tech maar is natuurlijk bereid al het werk aan te nemen wat er te vinden valt.

Zou de visserij misschien een optie voor hem kunnen zijn, of de agrarische sector?

Kortom, alle tips zijn welkom,

Bvd Astrid

• ME

Ninukot al geprobeerd ? http://www.ninukot.is/

• astrid1

Bedankt voor de tip, maar helaas helpt dit ons niet verder aangezien deze organisatie alleen mensen uit de EU aan werk kan helpen.

Heeft iemand anders nog tips, of kent iemand nog mensen die misschien op zoek zijn naar seizoenwerkers?

Hopelijk tot lezens,

Bvd

Astrid

• Gaby

hallo Astrid,

Misschien kan je vriend het eens proberen bij IGS. Daar worden veel seizoenswerkers aangenomen voor de maanden juni, juli en augustus. Uiteraard weet ik niet of ze uitsluitend mensen uit de EU aannemen, maar ik weet wel dat het geen probleem is als je de IJslandse taal niet beheerst om bv. aan de slag te komen bij Cargo services (onderdeel van IGS). Zie www.igs.is voor meer informatie.

succes, Gaby