In 1 week rond?

• Anna

Is de ringweg, met de leukste bezienswaardigheden, te doen in 1 week (7 echte reisdagen; 9-daagse reis), met een huurauto? Of raden jullie aan een deel van IJsland te doen (eerste bezoek voor ons). We willen niet teveel tijd in de toeristische gebieden doorbrengen en houden wel van lange auroritten.

• Þ G

Hello Anna !

Take a close look at the following homepage:

http://www.nat.is/main.html

Look for places of interest, this is a good homepage, you can find lots of informations on it. Just take a close look !

With the best regards, and have fun !

Þ G

gullhamrar@hotmail.com

http://www.iww.is/pages/xw/wc2.html

• zeger

Het kan, maar het is wel krap

• mieke

In principe kan je best in 3 dagen rondrijden, alleen zie je dan niets meer dan vanuit de auto. Dus in een week kan het best, alhoewel ik het toch kort vindt hoor! Maargoed, autorijden in ijsland vind ik zelf ook heerlijk (ivm het uitzicht en het weinige verkeer in vergelijking met nederland), dus wil je je nu vooral orienteren en later nog een keer terug naar bijvoorbeeld de gebieden die je bevallen zijn zou het wel een goeie optie zijn. Maar mijn ervaring is dat je (bijna) op elke plek nog wel wat langer zou willen blijven dan je kan blijven…. Enne, als je in het begin al ergens blijft hangen kan je natuurlijk altijd nog weer omkeren en terug terwijl je de rest nog niet gezien hebt!

• Anna

Dat laatste is wel een goed idee. Zou je dan met zuid- kant beginnen, richting het oosten of met de west-kust omhoog?

• Tom

je zou ook via de westkust, Snæfellnes, omhoog kunnen rijden. Vervolgens via Kjölur (F35, overnachten in Hveravellir) weer naar het zuiden en dan verder langs de zuidkust. Dan heb je toch een goede indruk van IJsland kunnen krijgen en houd je iets meer tijd over.

Bedenk wel dat, alhoewel de F35 een prima weg is, het officieel nog een bergweg is en je auto niet verzekerd is.

groet Tom, FYW

• Þ G

The Americans drive around Iceland in 3 days, and say when they come home I have been all over Iceland !

The typical roundtrips with bus , with foreign tourists take 7 days.

There are elderly Icelandic people who have travelled a lot around our country

every summer,all theyr live, but hav´nt seen everything yet.

Most Dutch people who once come to Iceland, come back here, some of them get hooked on Iceland.

• Arnold Jansen

“Hooked on Iceland” - now you sure talk about me … my next visit is in July, that will be the 29th time ……. and I won't stop visiting “the country of my heart” before that number reaches 1000 ……..

• nynke

sa is't mar krekt !!

Nynke

vorig jaar Sneafellsness gedaan; 8 dagen….