Paardrijden in IJsland

• Eline

Hallo allemaal,

Al jaren is het mijn droom om IJsland te paard te gaan verkennen, en nu heb ik dan eindelijk de beslissing genomen om die droom werkelijkheid te laten worden. MAAR, weet iemand hoe ik dat kan doen? Is het mogelijk om een paard te huren voor korte of lange tijd? Is er iemand die dit een keer gedaan heeft? Waar moet ik rekening mee houden? Wat is de beste tijd om te gaan?

Nou, een hele hoop vragen dus, hopelijk een aantal antwoorden, ik kijk er naar uit…

Hartelijke groet, Eline

• mieke

voor zover ik weet kan je niet zelf (begrijp ik goed dat dat de bedoeling is?) een paard huren en op pad gaan. dat gaat per groep met gidsen. Maar dat is ook veel leuker dan alleen! Met een kudde van zo'n 50 loslopende paarden en dan nog ongeveer 25 bereden is het een heel spektakel. Echt super! De beste tijd is de zomer, en er zijn tochten van een halve dag tot zo'n 9 dagen ongeveer…. Ik ben momenteel in de zomers zelf gids bij dergelijke tochten, ben begonnen als ‘gewoon-gast’. dus als je nog veel meer wilt weten kan je me ook mailen! (miekero@casema.nl)

In ieder geval alvast veel plezier! (ook de voorpret is altijd errug leuk!!)

• bmvduin

en anders kan ik je ook één en ander aan tips geven, wij verhuizen dit voorjaar naar IJsland waar mijn vriendin gaat werken bij zo een bedrijf (Eldhestar). zij hebben tochten van 1 dag tot en met 3 weken.

vragen kun je sturen naar bmvduin@hotmail.com

Bob

• Þ G

Hello !

It is very easy to find a horserent here in Iceland.

I know of several here in my neighbourhood (70 km away from Reykjavík)

But what do you prefer, long or short trips, and do you need further informations ?

Regards ! Þ G

• Webmaster Claudia op Ijsland

Kijk ook even op de website van Claudia Nijdam. Zij verzorgt op dit ogenblik paarden op IJsland.

Groet,

Gosse Schriemer

Webmaster

www.claudia.fotoschriemer.nl

• mieke

ja, bob,

ik heb net vorige week je stukje in ‘ijslandse paarden’ gelezen! Is het de bedoeling dat jullie als je daar eenmaal zit ook meer ingaan op de baan van je vriendin, of blijft het meer algemeen? (vroeg ik me af, omdat het toch in het blad ijslandse PAARDEN staat!) Wel leuk hoor, ik wil na mijn studie daar uiteindelijk ook heen vertrekken, dus altijd leuk om er meer over te horen!

mieke

• bmvduin

Hallo Mieke,

Als het goed is komt er het komende jaar in iedere aflevering een update van ons “avontuur”, uiteraard met verslagen van de tochten van Frida en mij.

Ook kun je natuurlijk je e-mail adres opgeven, dan zet ik je op de mailinglist.

Maarre….ben jij Mieke van Kalker?

Groetjes Bob

• mieke

haha, nee, dat ben ik niet! ik ben een andere mieke. maar op die mailinglist wil ik wel hoor! lijkt me leuk. ik stuur wel even een mailtje naar je zodirect. leuk!

Mieke

• ME

Download het eerste deel van het boekje “Around Iceland” op http://www.heimur.is/files/world406c10c0bc2e0_IBice_P001-048.pdf

Op blz 18-21 staat een stukje over IJslandse paarden inclusief een 15-tal adressen waar je ze kan huren.

• Eline

Allemaal heeel erg bedankt voor jullie reacties!!! wat veel!!!

Maar wat ik toch nog erg graag zou willen weten of er in principe de mogelijkheid is om er in mn eentje op uit te trekken, evt. na eerst een rondreis met gids. Het lijkt me namelijk erg gezellig om met een groep te gaan, maar ook heel fijn om een tijd met mezelf alleen te zijn, dat is namelijk ook een groot deel van het plan.

Maar misschien is het een beter idee om dat per voet te doen of zo?

Ik ben dus in ieder geval erg benieuwd of de mogelijkheid bestaat in IJsland om er in mijn eentje op uit te trekken…

Alvast bedankt!

(p.s. ik kan wel merken dat er veel IJslandfans zijn, die ook nog eens heeel erg bereid zijn om eventuele IJslandfans te helpen, echt super hoor!)