Verblyf in kevlavik

• anders

Hallo,

Myn naam is anders dryggen. Ik ben geoloog in Nederland, maar kom normaal uit Auckland, New zealand. Voor myn promotieonderzoek (seismology) zoek ik een verblyfplaats in Kevlavik.

Wie kan my helpen? Ik wil binnenkort al heenreizen voor een kort verblyf.

anders

• tom

hoi Anders,

Voor hoe lang zoek je iets in Keflavik, welke periode en wat zoek je (ook prijsklasse bv.)

Groet Tom, FYW

• anders

Hi Tom,

dank voor je snel antwoord!

In october moet ik verblyf hebben omdat mijn onderzoek begint. Myn onderzoek is 9 maand Ik wil in june al reizen voor de zomer zodat ik al kan kyken, voor fun.

Het moet niet in Kevlavik per se Maar ik hoorde dat het goedkoper is als Reykjavik.

Een appartment is fyn voor Euro 500 per maand.

• tom

Hoi Anders,

Voor juni ben je nu nog een beetje vroeg omdat de meeste appartementen per direct of op korte termijn vrijkomen.

Huren is hier helaas nogal duur, zeker vergeleken tot kopen. Voor 500 euro kan je een klein appartementje verwachten (woonkamer, één slaapkamer,badkamer en keuken ect.) en de vaste lasten zitten er dan bij in.

Het best kan je een advertentie plaatsen in de Víkur fréttir (www.vf.is) . Hier staan altijd alle aangeboden (huur)woningen van Keflavik en omstreken in. Het contactadres voor advertenties is: jofridur@vf.is of telefoonnummer (00354) 4210000. Het kost 500 kronen, ongeveer 5,75 euro, om een advertentie te zetten.

Als je advertentie zet zou ik zeker je beroep erbij vermelden omdat hier, met alle respect, vooral “probleemgevallen” huren, en je waarschijnlijk als academicus makkelijker een huis zal vinden.

Groet Tom, FYW

• anders

Tom,

Dank je de antwoord. ik denk dat ik best kan kopen in juni. Ik kan ook al daar blyven in de zomer dan. de advertentie is een goede idee.

Weet jij ook over autos? Ik wil ook een auto kopen. Ik hoor dat alles 4x4 is in Iceland. Is het duur?

Thanks,

anders

• FYW

Hoi Anders,

niet alles is 4X4 in IJsland maar ik vind het wel aan te raden. Bekijk anders de volgende pagina's eens: http://www.bilasolur.is/Main.asp?SHOW=SEARCH

en http://www.bilasolur.is/Main.asp?SHOW=ALPHABET . Het is wel in het IJslands maar als je gewoon uitprobeerd kom je er vast wel uit.

Groet Tom

• anders

Hi Tom,

Dank for all de tips!

Ik heb een tydelyk appartment gehuurd in Kevlavik (Haaletistreet). Het is alleen zeer duur! In june ga ik daar naar. Dan ga ik verder kyken naar iets kopen. Ik wacht nog met de 4x4, maar de websites zijn zeker OK!

Nog dit:weet jy waar zijn leuke pubs of bars of Kevlavik of Reyjavik?

Bye,

Anders

• tom

ik weet wel waar dat is. Ik ben wel benieuwd wat je duur vindt want huren is zowieso 60-70 duizend kronen per maand. En da's inderdaad niet weinig.

Café Duus en evt Paddy's kunnen er wel mee door. Verder is de bar Traffic erg populair maar met name bij jongeren. En dan is er natuurlijk nog de stripclub, hahaha.

Groet Tom

• anders

Hi tom,

Myn huurkost is 65000 kroner, maar dat is een gewone prys? Het is duur! Ken jy Haaletistreet? Woon jy ook in Kevlavik?

Dank for de tips voor de pubs. Ik ga daar zeker kyken.

anders.

• tom

wij wonen ook in Keflavik, niet zover van jouw toekomstige huis. Helaas is 65000 kronen een heeel normale prijs (wij betalen 70000) en als je in Reykjavik zou zoeken dan moet je zeker op 90000 rekenen.

Anders kom je een keer langs al je hier bent.

Groet Tom