wandeltocht gezocht!

• Hilde

Dag!

Deze zomer zou ik dan toch eindelijk naar IJsland willen gaan. Nu lijkt het echter alsof mijn ideale reis niet zo makkelijk te vinden is. Ik wil wandelen, van hut naar hut of tent naar tent, elke dag, maar zónder een enorme rugzak op mijn rug (omdat ik daar geen ervaring mee heb). Is er iemand die mij tips kan geven over waar ik zo'n reis zou kunnen vinden? Of moet ik me over mijn rugzakaversie heenzetten? Graag reacties!

Hilde

• zeger

Hoi Hilde,

probeer Askja Reizen

www.askja.nl

með kveðju,

Zeger

• marije

hmm, tsja, als de enige reden is dat je geen ervaring hebt met ‘rugzak-lopen’ zou ik me eroverheen proberen te zetten.

Je hebt nu nog voldoende tijd om er mee te oefenen! Gewoon de rugzak inpakken alsof je al op vakantie gaat en beginnen met lopen. Eerst een korte tocht en langzaam aan wat langere afstanden.

Als je zonder rugzak wilt lopen ben je aangewezen op de reisorganisaties, en dat is een stuk duurder en je hebt ook kans dat er vooral wat oudere mensen mee gaan. ( ik weet trouwens niet eens hoe oud je bent, oeps!)

Relaxed maar duur of goedkoper maar ook pittiger, oftewel; ‘elk voordeel hep z’n nadeel' , het is maar waar je voor kiest!

• ME

Icelandic Mountain Guides heeft trektochten met bagagevervoer (o.a. Landmannalaugar - Thorsmork) . Zie http://www.mountainguide.is/ENS/ferd/sumar/etrekk.htm

Met alleen dagwandeltochten kun je overigens ook een hele mooie vakantie hebben.