Aan het eind van het hoogseizoen wil ik samen met mijn vriend een auto huren en ijsland verkennen. We willen vooraf de vlucht en de autohuur vastleggen en misschien ook de accomodaties.
Ik heb al gelezen op de prikpagina dat auto's met 4wd worden geadviseerd, dus dat advies is verstandig om over te nemen, maar heeft iemand ervaring met reisorganisaties qua autohuur, bijv. askja, ijsland tours, de jong intra.
Daarnaast vind ik het erg moeilijk om te bepalen hoe lang we willen gaan, qua budget technische kant denk ik zelf aan maximaal 14-15 dagen, want Ijsland is niet het goedkoopste land, maar wel heel bijzonder heb ik al gelezen. Heeft iemand advies? Is het verstandig om de hotels al op voorhand in Nederland te boeken, of kan het ook als je in Ijsland zelf bent. We hebben ook gelezen over vouchers voor boerderijen, dat lijkt me zelf ook erg leuk.
Daarnaast nog een andere vraag, wat zijn de echte must see's om het zomaar te zeggen?
Heeft verder iemand nog adviezen over leuke activiteiten, we zijn allebei actief en houden van wandelingen, raften, kajakken en gletsjerwandelingen.
Alvast bedankt voor de reacties!