kamer gezocht reykjavik

• erik burgman

Ik zoek een kamer van 24-2 tot 14-5 in Reykjavik voor mijn stageverblijf. Het liefst zoek ik iets bij andere studenten. Tijdelijk onderverhuur of via instantie. Ik hoop dat iemand mij kan zeggen hoe ik aan een betaalbare kamer kan komen (onder de 400 euro per maand).

Groetjes erik

• tom

Hoi erik,

Ik weet niet of die periode al te ver in het seizoen is maar veel guesthouses verhuren kamers in het laagseizoen aan studenten voor een lage prijs. Op http://ijsland.boogolinks.nl/ staan ook een aantal links naar guesthouses

Tom, FYW

• Wouter van Leeuwen

Hey Erik,

als uitwisselingsstudent ben ik van januari tot mei in reykjavik!

Samen met ongeveer 15 andere studenten (uit zweden, mexico, finland, zwitserland, griekenland…noem maar op!!!) verblijf ik in guesthouse “Sunna”, midden in het centrum tegenover de Hallgrimskirkja!

Met z'n vieren deel je een appartement met keuken,badkamer,toilet en gezamenlijke ruimte. Iedereen heeft uiteraard een aparte slaapkamer. Huur per maand is 27.000 kronur inclusief (ongeveer 320 euro) en de gezamelijke faciliteiten worden wekelijks voor ons schoongemaakt!

Wie weet hebben ze nog plaats, succes! Maar er zijn in totaal meer dan 100 international studenten te vinden hier in reykjavik…dus geen zorgen!!! Gewoon een dagje rondlopen langs de guesthouses en je vind vast wel wat! Wie weet tot ziens!

www.sunna.is

• Kristel

hey wouter,

zou je misschien iets kunnen vertellen over dat uitwisselingsproject? ik heb namenlijk vorig jaar stage gelopen in Reykjavik en zou graag terug gaan in het kader van mijn studie. Alleen is het nogal lastig om daar op de uni te komen dus misschien heb je tips voor me?

Groetjes kristel

• Erik Burgman

Hoi Wouter,

Ik ga komende donderdag naar IJsland en kom vanaf 1 maart op de campus van de universiteit te wonen. Nu leek het mij heel leuk als we bijv. vrijdag of komend weekend af kunnen spreken. Misschien kun je me wat tips geven en wat van de stad laten zien.

Groetjes erik

PS misschien makkelijker als je via mijn email adres reageert.