werkervaring

• germuijsers

ik ga in de carnavalsvakantie (crocusvakantie) 1 week naar IJsland om daar in korte tijd toch wat werkervaring op te doen. wie heeft suggesties voor goedkope vliegtickets en plekken op IJsland waar ik die ervaring op kan doen

• Þóra

Goedkope tickets via www.Icelandexpress.is deze vleigt wel vanaf London Stansted maar daar kan je ook komen met EasyJet en RyanAir.

• ger

bedankt voor je reactie.

• Bob van Duin

Ik vlieg donderdag voor € 240,00 retour naar IJsland. Met Easyjet naar London Standsed en dan met Icelandexpress door naar IJsland.

Bob

• mieke

voor begin februari zijn de tickets via icelandexpress op het moment ongeveer net zo duur als via icelandair… En dat laatste is toch vooral veel makkelijker! Bij icelandexpress kan je voornamelijk goedkope tickets vinden als je lang van te voren boekt, of als het je niet zoveel uitmaakt wanneer je gaat en je dus de goedkope dagen ertussenuit kan pikken. Maar voor het weekend 5/2 en 13/2 vond ik het al behoorlijk duur nu. Als je dan de prijs van je ticket easyjet of ryanair erbij rekent kom je op ong netzoveel als icelandair.. (kweet niet precies wanneer het vakantie is..)

• An

Hallo,

Wat bedoel je juist met “werkervaring”?

• marije

je wilt dus eigenlijk een vakantiebaantje voor een week? Dat lijkt me erg moeilijk worden! Ik neem aan dat je geen IJslands spreekt? Misschien kun je het bij de Nederlandse kroeg proberen (de boomkikker) als die nog bestaat. En dan achter de bar ofzo. Maar ik denk niet dat je dan betaald krijgt. Als je een opleiding hebt gedaan kun je misschien iets in die richting doen.

Maar waarom ga je niet gewoon lekker vakantie vieren? Genoeg te zien op IJsland!

• ger

met werkervaring bedoel geen eerste kennismaking. dit is de derde keer dat ik nu naar ijsland ga. mijn bedoeling is te bekijken of er een nieuwe toekomst op IJsland voor mij is weggelegd. Ik ben leerkracht land en tuinbouwkunde op een praktijkschool. Daarnaast doe ik aan tuin- en landschapsarchitectuur. Ben een doe-man die houdt van natuurschoon, eenvoud, creativiteit en nieuwe uitdagingen. En IJsland heeft nu eenmaal mijn hart gestolen. Werken op een paardenfarm is trouwens ook super

• marije

ooohhh, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.

Weet je wel wat je wilt doenqua werk? Wil je de baan die je nu hebt maar dan in IJsland? Kun je al goed IJslands praten? Heb je genoeg kennis om daar les te geven? Geven ze die vakken daar wel? Of wil je misschien tuinontwerper o.i.d. worden? Heb je al op de EURES-site naar banen gekeken?

moeilijk!

• ger

nee, ik wil gewoon werken op een farm of paardenfokkerij of in een greenhouse.

Niks moeilijks, maar wel ervaring op doen kwa taal, cultuur en ontspanning.

Minder moeilijk