onvervaard met container.

  • Robby

    Hallo.

    Heeft er iemand ervaring met de auto op de boot te zetten in Rotterdam of Antwerpen.

    Gaat dit zonder probleem, en wat gaat dit kosten. Moet er per container besteld worden of kunnen er nog wagens bij.

    Wie weet raad met deze vragen, en zijn er mensen die dit ook willen doen.

    Met dank.

    Robby Vaeck

    Belgie

  • Gerry van Roosmalen

    Hallo Robby,

    Wij hebben tot nu toe 2 maal onze auto (4WD pick-up met camperunit) via Eimskip in Rotterdam naar Reykjavik verscheept. Beide keren ging het zonder problemen, al moet je een beetje administratieve romsomp ter plekke op de koop toenemen. Beide keren hebben we tickets plus transport bij IJsland tours geregeld. In de zomer van 2002 waren we voor het hele pakket 2400 Euro kwijt. Dit waren dus twee retourtickets, en het transport van de auto. Voor ons viel het wel een stuk hoger uit dan voor een normale personen auto. Boven de 2 meter 40 moet je namelijk hoogte toeslag betalen. Onze combinatie meet 3 meter 10.

    Op onze site is in de reisverslagen van 2001 en 2002 nog een en ander hierover terug te lezen.

    Groetjes,

    Gerry

    www.gerryvanroosmalen.nl

  • An

    Hallo,

    Wij hebben vorige zomer onze auto ook laten overzetten naar IJsland. Bij mijn weten zijn er 2 maatschappijen die dit vanuit Rotterdam doen, namelijk Samskip en Eimskip. (We wonen in de provincie Antwerpen, dus ja, als Belg moet je daarvoor tot in Nederland rijden, want vanuit de Antwerpse haven doen ze dit niet!)

    Wij hebben het gedaan via Samskip. Op hun website vind je een rooster met welke dagen ze vertrekken en aankomen in Rotterdam en Reykjavik. (www.samskip.com -> container lines -> Iceland Services -> je kan een pdf downloaden met de rooster)

    Onze auto was een kleine Mazda 121 en voor de heen- en terugreis was het ongeveer 1250 Euro. Het is heel vlot verlopen, maar 't is inderdaad wel een hele rompslomp om de auto in te schepen en zo. Wij vonden dat wel spannend, want het bedrijf ligt dus echt midden in de haven!

    Om zeker te zijn dat alles goed geregeld en gereserveerd werd (want het gaat hier tenslotte om een havenbedrijf dat bij wijze van spreken “af en toe” ook passagiersauto's verscheept, maar eigenlijk voornamelijk voorzien is op echte containers met goederen en zo), hebben wij de overzet van de auto gereserveerd via Willem Van Blijderveen (IJslandspecialist). De rest van de reis, inclusief onze vliegtuigtickets hebben we zelf gereserveerd.

    Groetjes, An

  • Johan

    waarom gewoon niet met de Smyril line via Denemarken ?An schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > Wij hebben vorige zomer onze auto ook laten overzetten naar

    > IJsland. Bij mijn weten zijn er 2 maatschappijen die dit

    > vanuit Rotterdam doen, namelijk Samskip en Eimskip. (We wonen

    > in de provincie Antwerpen, dus ja, als Belg moet je daarvoor

    > tot in Nederland rijden, want vanuit de Antwerpse haven doen

    > ze dit niet!)

    >

    > Wij hebben het gedaan via Samskip. Op hun website vind je een

    > rooster met welke dagen ze vertrekken en aankomen in

    > Rotterdam en Reykjavik. (www.samskip.com -> container lines

    > -> Iceland Services -> je kan een pdf downloaden met de

    > rooster)

    > Onze auto was een kleine Mazda 121 en voor de heen- en

    > terugreis was het ongeveer 1250 Euro. Het is heel vlot

    > verlopen, maar 't is inderdaad wel een hele rompslomp om de

    > auto in te schepen en zo. Wij vonden dat wel spannend, want

    > het bedrijf ligt dus echt midden in de haven!

    > Om zeker te zijn dat alles goed geregeld en gereserveerd werd

    > (want het gaat hier tenslotte om een havenbedrijf dat bij

    > wijze van spreken “af en toe” ook passagiersauto's

    > verscheept, maar eigenlijk voornamelijk voorzien is op echte

    > containers met goederen en zo), hebben wij de overzet van de

    > auto gereserveerd via Willem Van Blijderveen

    > (IJslandspecialist). De rest van de reis, inclusief onze

    > vliegtuigtickets hebben we zelf gereserveerd.

    >

    > Groetjes, An

  • An

    Hey,

    Je kan inderdaad ook via de Smyril Line vanuit Denemarken naar IJsland reizen. Dat is een veerboot waarop je dus samen met je auto overgezet wordt.

    Wij hebben dat niet gedaan omdat we vonden dat we op die manier te lang onderweg waren en bijgevolg minder tijd op IJsland zelf zouden doorbrengen. De boot vertrekt namelijk in Denemarken en vaart dan naar de Faroer eilanden. Daar moet je van boord en breng je 2 dagen door op het eiland (ondertussen gaat het schip passagiers uit Noorwegen oppikken geloof ik). En na die 2 dagen mag je dan terug aan boord en reis je verder naar IJsland. Op die manier neemt de heenreis al bijna een week in beslag… De terugreis duurt maar 3 dagen, want dan moet je op de Faroer eilanden niet meer van boord.

    Ik denk dat deze manier van reizen iets goedkoper is dan auto overzetten via Samskip/Eimskip + zelf vliegen, maar dat hangt er natuurlijk vanaf wat voor hut je kiest op het schip.

    Wij hebben dus niet via de Smyril Line gedaan, omdat we liever een week extra in IJsland rondreisden i.p.v. een week onderweg te zijn. Maar we hebben inderdaad wel ondervonden dat de meeste mensen die IJsland met hun eigen auto bezoeken, dat via de Smyril Line doen.

    Groetjes, An

  • Rick

    Als je nog nooit op de Faroer bent geweest is het wel een leuk extraatje op die manier.

    groet,

    Rick

  • Niek

    Heenreis is vertrek zaterdag en (incl Faroer) aankomst donderdagmorgen vroeg,terug op donderdagmiddag en op zaterdagmiddag in Denemarken.

    Of ga, zoals wij, via Bergen in Noorwegen en daar op de Smril-line stappen,scheelt niets in tijd en geld maar Bergen is ook een leuke stad.

    groet,

    Niek