Afhankelijk van het weer wil ik eind februari een weekje naar IJsland. Belangrijkste doel is het Noorderlicht, en bevroren watervallen. Als het in februari dus al te warm is voor het laatste gaat het niet door. Maar stel dat het lekker koud is, en de pegels hangen aan de Gullfoss, waar moet ik dan op rekenen? Kan ik volstaan met een normale winterjas, das en muts, of moet ik iets extremere kleding aan schaffen?
We willen ook een auto huren om de watervallen te kunnen bereiken. Nu denk ik dat de doorgaande wegen best goed sneeuwvrij gehouden gaan worden zodat we kunnen volstaan met een normale auto. De plaatsen die ik wil bezoeken liggen voornamelijk langs de ringweg, zoals: Geysir, Gullfos, Seljalandsfoss, Glymur, Skogarfoss, Jokulsarlon, en misschien ook wel Dyrholaey en Reynisdrangar. Is dit met een normale auto te doen, of moeten we toch gaan denken aan een 4x4?
En als laatste, omdat de reis dus wel weersafhankelijk is wil ik pas op het laatste moment boeken en de auto huren. Nou lijkt me dat rond deze tijd niet zo'n probleem, of zitten rond deze tijd ook alle vluchten vol.
Groetjes,
Gerry van Roosmalen
http://www.gerryvanroosmalen.nl