ijsland in maart

• sjaak

Vandaag geboekt, 3 nachten ijsland in maart.

Vanaf schiphol erg duur, we gaan dus met Easyjet

naar London en dan met IcelandExpress door naar

Reykjavik. Ook zie je in de hotelprijzen enorme

verschillen bij de ene of andere boekingsite. Het loont

de moeite om goed te zoeken naar aanbiedingen.

Maar wie heeft er tips ?

Wat moeten we beslist gaan zien ?

Wat te doen in Reykjavik: eten, uitgaan, musea ?

Wat voor kleding nemen we mee (regenkleding warme kleding) ?

Zijn laarsen nodig ?

Kortom alle tips zijn welkom.

• Martijn

Nog goedkoper was geweest met RyanAir (wel alleen vanaf Eindhoven) naar Londen en dan IcelandExpress

• Þóra

Pas wel op met Ryan air. ze willen de vluchten nogal eens wijzigen en dan zit je zo 7 uur te wachten op Stansted.

Ook willen ze de aankomst plaats weleens verschuiven. In ons geval van Eelde naar Eindhoven.

• An

Hallo!

Volgens mij loont het zeker de moeite om de IJslandse guesthouses, hotels of bed&breakfasts rechtstreeks te contacteren, in plaats van via een boekingssite. Dat zal volgens mij toch wel steeds het goedkoopste zijn en de meeste guesthouses hebben trouwens een eigen website en/of email-adres.

Een site met een hele hoop adressen in Reykjavik:

http://www.visitreykjavik.is/

(Klik op accommodation en dan kan je kiezen tussen verschillende prijs-categorieën.) Ook in een gewone zoekmachine zoals Google,… kan je vanalles vinden.

Misschien kruipt er op deze manier wat meer tijd in dan als je via een boekingssite reserveert. Maar dat hoort volgens mij bij de voorbereiding van de reis en maakt het juist leuk!

Groetjes, An

• tom

Omdat het vinden van een plek in maart geen probleem zal zijn zou ik ook de boekjes Áning en Around Iceland, of de duitse versie hiervan(ferd um island, geloof ik) meenemen. Liggen normaal gesproken gewoon op het vliegveld, en alle geusthouses etc. staan erin, ook buiten Reykjavik. Buiten het hoogseizoen is het geen probleem om dagelijks een overnachting te boeken, zo heb je maximale vrijheid m.b.t. je reisschema. Als je mobiele telefoon meeneemt en voor twintig euro een pre-paid kaart koopt kan je t.a.t. je overnachtingen regelen/wijzigen. Aan de zuidkust heb je overal bereik.

Groet Tom

ps. aangezien het nog flink kan sneeuwen in maart kan je er beter wel voor zorgen dat je een schep in de auto hebt.

• Erik Joosten

Ik zou zeker de Golden Circle doen en op zo'n glacier met een sneeuwscoter een tocht maken. Echt een onvergetelijke ervaring. (zie www.erikjoosten.nl).

Veel plezier,

gr,

Erik