Hallo allemaal! Volgend jaar wil ik de talencursus van de Universiteit van Ijsland gaan doen! Zijn er mensen die al geweest zijn en hun ervaringen kunnen delen of mensen die ook willen gaan in 2005????
Willem
Hoi Bob, op de universiteit van IJsland wordt elk jaar een zomercursus gegeven voor buitenlandse studenten. Ik weet niet of jij daar nog voor in aanmerking komt als je gaat verhuizen. Wat ga je doen in IJsland? Er worden in Reykjavik trouwens heel wat cursussen gegeven gedurende het jaar!
Groet,
Willem
Hoi Nel! Ik wil graag weten hoeveel het je ongeveer gekost heeft en of het echt zo geweldig is Hoe het nivo van de cursus is en of er meer aanmeldingen dan plaatsen zijn! Verder zie ik dat je nog in ijsland zit. Werk/studeer je daar nu?
Groetjes!
Willemnel schreef:
>
> Hoi,
>
> Ik heb de zomercursus vorige maand gedaan. Wat wil je weten?
>
> Groeten Nel
hoi bob,
ik had een vraagje ik ben namelijk opzoek naar iemand die mij ijslands kan leren in nederland maar ik kan niemand vinden en toen zag ik jou berichtje en dacht ik dat jij mij misschien verder kon helpen.
weet jij iemand die mij les kan geven? (het liefst in het noorden van nl)
groetjes marloes,
Hoi, ik heb in ‘98 en ’99 verschillende cursussen gedaan in IJsland. Eerst bij de talenschool ‘N’amsflokkar', die zat toen vlakbij het meertje Tjornin, in het centrum. Daar moest je eerst een test doen en een gesprekje hebben aan de hand waarvan je in een groep werd ingedeeld. Er zijn verschillende niveaus, en je leert er zowel grammatica als spreekvaardigheid.
Daarna heb ik een semester een cursus ‘Islensku fyrir utlendigar’ (IJslands voor buitenlanders) gevolgd aan de universiteit van IJsland. Deze cursus start twee keer per jaar en er zijn geloof ik 4 niveaus. Je kunt altijd bij niveau 1 beginnen. Deze cursus is duurder dan die bij Namsflokkar (ik geloof ISK 30.000 versus ISK 8.000), maar wel veel intensiever en beter. Hier leer je echt veel van de cursus is dan ook zeker het geld en de tijd waard (ik geloof dat het iets van 6 uur per week was ipv 2 uur bij de eerste cursus)!
Succes ermee,
groeten, francien
PS. Als iemand nog lesgeeft in IJslands in Nederland, ben ik ook zeker geinteresseerd voor conversatielessen oid.
marloes schreef:
> ik had een vraagje ik ben namelijk opzoek naar iemand die mij
> ijslands kan leren in nederland maar ik kan niemand vinden en
> toen zag ik jou berichtje en dacht ik dat jij mij misschien
> verder kon helpen.
> weet jij iemand die mij les kan geven? (het liefst in het
> noorden van nl)
Marloes, ik ken je niveau niet en weet niet wat jij het noorden van het land noemt. Mocht je hulp willen hebben bij het leren van IJslands dan zou ik je eventueel kunnen helpen.
Zet dat dan maar hier neer dan zie ik het wel en geef ik je m´n e-mailadres.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?