Rondweg

• René

Vrijdag 13 augustus vliegen wij naar IJsland (Keflavik).

Na het weekeinde (maandag of dinsdag) wil ik een autootje bespreken om over de rondweg te toeren. Tot wanneer zal ik de auto huren?

Met andere woorden: trek je voor de rondweg één week of twee weken uit?

We blijven in IJsland tot 30 augustus.

• Niek

hallo René,

Als je ook nog wat wil zien zou ik zeker 2 weken huren !

groet

Niek

http://home.wanadoo.nl/fntinga

• René

Bedankt!

ik dacht al zoiets, maar lees nu ook verslagjes over achtdaagse rondreizen, vandaar mijn vraag.

• Niek

Dat zijn dan inderdaad 8 daagse rond “reizen” en zonde van al het moois wat je onderweg tegenkomt !

Niek

• René

Tja,

Ze noemen het misschien nogal snel een rondreis. Even ‘ijsland doen’ of zo.

Ben zelf toch van plan om twee volle weken te pakken voor die rondweg en eerst een lang weekeinde reykjavik. mocht die rondrit eerder klaar zijn, dan plakken we er nog een weekeindje reykjavik aan vast… Zoiets moet het worden.

Groeten René

• ÞG

Hello René I hope you´ll have a good trip around Ísland !

I send you here names of my favourite camping places around Ísland !

Laugarás / Laugargerði.

Þjórsárdalur / Sandártunga.

Kirkjubæjarklaustur / Kirkjubær.

Skaftafell / National park.

Hallormstaður / Atlavík.

Mývatn / Vogar.

Ásbyrgi / National park.

Akureyri / Húsabrekka.

(Blönduós / local camping )

Borgarnes / local camping.

Buy your groceries at BÓNUS.1#

Benzine & Diesel is cheapest at ÓB and Orkan.1#

1# = only in bigger towns.

Listen to the weatherforecast before you deceide to

drive clockwise or anticlockwise.

Please drive carefully, specially where the asfalt ends, and where the gravelroads takes over. ( places where foreigners are having accident)

Have a good trip !

Regards ÞG

• René

maybe we take a tent with us and sleep at campingplaces, but maybe not.

if not, we look for bed and breakfast places. do you recommand that?

is it much more expensive?

• Tom

hoi René,

Campingprijzen zijn gemiddeld genomen 600 kronen p.p per nacht. De prijzen van een slaapzakaccommodatie ligt zo rond de 2000 kronen per nacht. Persoonlijk vermijd ik altijd de jeugherbergen… ik vind ze vaak duur, druk en niet schoon.

Probeer de boekjes “around iceland” en “Áning” te pakken te krijgen (volgens mij liggen ze ook gewoon op het vliegveld) die staan boordevol overnachtingsplaatsen. Ik kies het liefst uit áning, staan iets minder adressen in maar wel met foto´s en beschrijving.

Zo hadden wij twee weken geleden nog een overnachting waar we een nieuw en heel compleet huisje voor ons zelfs hadden, en… met een enorme eigen hotpot. dat kostte 1900 kronen p.p. (was in Hella tel. 4875871/8683677).

Groet Tom

• René

Via internet heb ik juist geboekt voor de eerste nacht in Reykjavik. Kost me 4500 kr voor een bed, zonder breakfast (double room). Dacht dat ik relatief goedkoop uit was, vergeleken met andere prijzen, maar het kan dus nog stukke goedkoper… Of is het buiten de hoofdstad sowieso goedkoper overnachten?

• Tom

Het kan inderdaad goedkoper. Het is wel belangrijk dat je specifiek vraagt om slaapzakaccomodatie. Anders krijg je namelijk een zgn. opgemaakt bed, en dat is altijd duurder. Een double room is ook meestal duurder. Ook daarom is het belangrijk dat je vraagt om slaapzakacc. want het wil dan nogal eens gebeuren dat je automatisch een double room krijgt voor een lagere prijs of, met een beetje pech, je kamer moet delen met anderen (maar misschien heb je daar geen bezwaar tegen). Slaapzakacc. is bijna altijd zonder ontbijt alhoewel je soms de mogelijkheid krijgt aangeboden om dat er bij te boeken (kost tussen de 800-1200 kr).

Zorg dat je de boekjes krijgt die ik eerder omschreef, want daar staat alles precies in omschreven. Succes.