Askja

• Thijs

Goedemiddag mensen.

Ik ben net terug van mijn 3de maal IJsland, deze keer met Askja. De reisleiding was erg slecht, ze konden geen goede inschatting maken van afstanden, ze hadden de routes niet eerder gelopen en liepen daardoor weleens verkeerd. Ik weet niet wie hier weet wat de Eldgja kloof is maar daar de verkeerde afdaling kiezen kan erg gevaarlijk zijn. Ik heb meerdere malen aangegeven wat wel de goede routes waren, maar daar werd niet naar geluisterd. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen mijn eigen pad te gaan en heb toch weer een uitzonderlijk goede vakantie gehad. Met het medeweten dat ik volgende keer of bij SNP boek of solo ga. maar zeker niet bij de patvinders van Askja.

Groeten Thijs,

• Arnold Jansen

Thijs,

Los of je gelijk hebt of niet: is het niet verstandiger om dit soort opmerkingen naar ASKJA zelf te sturen en te horen wat er wellicht aan de hand was?

Op deze manier lijkt het alleen maar vuilspuiterij of proberen je gram te halen over iets anders wat jou niet zinde.

Want waarom zou je anders je emailadres verstoppen?

In ieder geval is dit absoluut niet de juiste manier.

• Thijs

Beste Arnold,

Ik ben bezig met het opstellen van zo'n dergelijke brief.

Aangezien ik het beste met Askja voor heb ben ik nog mild geweest in mijn reactie. Het in gevaar brengen van mensenlevens door onkunde, prestatiegerichtheid danwel starheid is echter overgeeflijk.

NB Ik mag aannemen dat iedere Askja medewerker staat voor wat de organisatie inhoud en dat Askja strenge eisen stelt aan zijn medewerkers.

Groet Thijs