taalcursus on-line

• MS

Via een engelstalig forum kwam ik bij de cursus “icelandic on-line”, www.icelandic.hi.is.demo.coursetest.php

De track ‘nature’ werkt in ieder geval, de cursus is nog in opbouw volgens de homepage van icelandic.hi.is. En als je de native speakers hoort vraag je je meteen weer af waarom je de taal eigenlijk wilt leren. Moeilijk, moeilijk. Maar het is leuk om er eens te kijken, zonder jezelf op kosten te jagen toch proberen iets te leren.

Ipv de woordenlijst via de button ‘ordasafn’ zoek ik overigens liever in mijn freelang dictionary.

Een andere handige site is www.verbix.com waar je vervoegde werkwoorden kunt vinden in vele talen incl.het IJslands.

Maart

• tjerk

hey MS,

De eerste link doet het niet.

Tjerk.

• MS

deze wel?

www.icelandic.hi.is/demo/coursetest.php

maartje

• tjerk

yep, thx.

• Steven

De taal komt vanzelf wel als je in IJsland bent. Ik ben er nu en je begint steeds meer worden te herkennen waardoor je ook steeds meer zinnen herkent. Soms blader ik de krant door en via wat gokwerk ontdek je waar het over gaat. Zo leer je langzaam de basisdingen.

• MS

Ja, oefening baart kunst, maar ik hoor erg weinig IJslands hier om me heen, dus dan maar ‘beter iets dan niets’.

Maart

• Steven

Ok, vandaar.

Mocht je echt geinteresseerd zijn in de IJslandse taal (bijv. ivm een lange vakantie) dan wil ik je wel het isbn-nummer geven (als ik weer terug in NL ben) van een onwijs goede cursus IJslands. Geschreven door Daisy Neijmann, met bandjes. Het is wel engels-ijslands, maar het is voor beginners en ik leer er enorm veel van.

Groeten van Steven

• MS

Ja die ken ik, is er ook met CD's en inderdaad goed. Niettemin bedankt voor het aanbod.

Mijn intentie met deze thread was eigenlijk meer anderen attent te maken op deze online mogelijkheid, er is nog wel eens vraag naar cursussen.

Maart

• Ferretangel

Ik zou wel graag het ISBN hebben van deze cursus als dat kan :)

Groeten Angelique

• MS

Boek: 0-415-20706-1

CD: 0-415-28690-5

Uitgeverij Routledge,London / New York

www.routledge.com