excursie

• Hendri

Ga een weekend naar IJsland en ga naar de Blue Lagoon. Wat is nog leuk voor zondags????

• Marijke

Hendri

De Blue lLgoon kun je ook doen vlak voor je vliegtuig terug vertrekt. Wij zijn naar Gulfoss en Geysir gegaan. Kun je ter plekke boeken. Erg indrukwekkend, vooral Gullfoss, de waterval.

De sightseeing in Reykvavik is niet zo bijzonder, we deden 2 musea aan, waar werkelijk bijna niets te zien was en verbleven in ieder museum 20 minuten. Zonde van je tijd. Kun je beter met de stadsbus gaan en verder lopen op eigen gelegenheid. Blue Lagoon is ook 's avonds open! Informeer ter plekke. Wat wij ook heel bijzonder vonden wat de lange dagtocht naar Snaeffelsness (12 uur onderweg).

Marijke

• Karen

Je kunt ook een auto (gewone personenauto is prima) huren en het Reykjanes schiereiland verkennen, het is er werkelijk prachtig. Een heel groot vulkanisch actief gebied met warme modderbronnen (hotpots) en stoombronnen, een groot lavagebied waarin oa de Blue Lagoon ligt en natuurlijk de prachtige kust waar je kolonies Noordse Sternen hebt. Niet te dichtbij de nesten komen want ze kunnen heel fel en agressief zijn.

Daar kun je met wat geluk ook papegaaiduikers zien trouwens, dat zijn heel grappige onhandige pinguin-achtige vogeltjes die geweldig goed kunnen zwemmen.

Je kunt ook een dagtocht maken om walvissen te zien vanuit Reykjavik, maar omdat het weer erg veranderlijk is in IJsland zou ik gewoon niet teveel van tevoren plannen.

Inderdaad Gulfoss en Geysir zijn de enorm moeite waard om te zien, maar als je een auto tot je beschikking hebt zou ik zeker wat verder proberen te kijken, inderdaad is het Snaefellsnes schiereiland erg mooi met de Snaefellsjokull aan het eind, maar ook weer alleen doen als het weer redelijk helder is anders zie je niks, de bewolking kan er heel laag hangen en dan heb je niks aan zo'n tocht. Als het nou heel erg slecht weer is, ga dan alleen even kijken bij Geysir en Gullfoss (altijd fraai om te zien) en ga dan lekker lang in de Blue lagoon liggen weken.. .dat is altijd heerlijk!

Alvast heel veel plezier gewenst (ik ben jaloers want ik ga dit jaar niet).

Karen.

• Bart Veen

Hoi

Auto huren is vaak net wat voordeliger dan met een “tour” meer. De standaard tour langs de golden circle kost zo'n 6500 kronen p.p terwijl een auto huur zo'n 6000 - 8000 kronen per dag kost. Met een auto heb je alle vrijheid en loop je niet als een groep “japanners”langs alle site's

Groet,

Bart