Vraag voor mijn website

• Elckerlyc

Ik ben bezig mijn vakantiefoto's te schikken tot (alweer) een website over IJsland, en kom een panoramafoto tegen van de Vatnajökull, waarschijnlijk de Skeiðarárjökull vanaf de Skeiðarársandur, maar ik weet dat niet zeker meer.

Weet iemand hoe de plaats heet waar reizigers stenen stapelen ter nagedachtenis aan een vroege settlement die lang geleden verwoest is, en waardoor de reiziger geluk op zijn verdere reizen zal hebben?

Vanaf de weg zie je opeens honderden steenstapels.

Mijn website staat op www.ijsland.stippen.nl en naast foto's heb ik er ook een paar digitale filmpjes op gezet. Ook voor andere aanvullingen en opmerkingen houd ik mij aanbevolen. Ik heb nog meer plannen, maar de ruimte op de server is beperkt, misschien vind ik een sponsor zodat ik de site nog wat interessanter kan maken, speciaal voor mensen die nog nooit op IJsland zijn geweest maar er over denken daar eens heen te gaan.

In ieder geval, opmerkingen welkom, hier of in het gastenboek op de site.

Bedankt alvast,

Elckerlyc

• ME

Die panoramafoto is volgens mij niet de Vatnajokull, maar de Myrdallsjokull. Die plaats met stenen is Laufskálavörður. En de onbekende waterval op je site is de Faxi (ook wel Vatnsleysufoss genoemd). Deze ligt een km of 10 boven het dorp Reykholt. Ze staan allemaal in de Dominicusgids.

• Elckerlyc

Hartelijk dank voor de verbeteringen/aanvullingen. In The rough guide staan ze niet, en de andere gidsen die we hadden heeft mijn familie weer meegenomen. ;)

• Steven

Hoi Elckerlyc,

Mooie site, veel herkenbare dingen.

Wij zijn nu in IJsland en we kwamen vlakbij Krýsuvik ook een plek met enorm veel steenstapels tegen. Met jouw bericht in ons achterhoofd hebben we een foto genomen van het naambordje en de steenstapels op die plaats. Nu ik je bericht weer lees gaat het absoluut niet over deze plek.

Groetjes Steven

• Elckerlyc

Bedank Steven,

Krýsuvík, nee. Dat is toch die plaats met die fantastische geothermische verschijnselen?

Als ik eraan denk ruik ik de zwavel nog!

Beefde de aarde daar laatst niet enorm?

Groeten,

Elck

• Steven

Dat klopt, maar het is -naar het schijnt- veel kleiner dan die zwavelplaats bij Myvatn in het noorden (ben even de naam vergeten, maar we gaan er morgen naar toe (zit nu in het noorden van IJsland).

Vandaag gaan we een dagje naar Húsavik, vanavond misschien walvissen kijken.

groeten van Steven