35 en F35 ?

• an

een heel eind terug op het forum vond ik :

“Het is overigens niet meer weg F35, maar 35 (zonder F) omdat er geen rivierdoorsteken meer in zitten en de weg met een gewone auto te doen is.”

tot waar kan ik met een gewone auto rijden ?

vanaf blonduos of van uit het zuiden ? (op mijn kaart vind ik tot gullfoss en vanaf blonduos zou de F35 beginnen vanaf de overgang met de 732 bij eldsstadir)

an

• ME

Volgens mij zijn de IJslanders er zelf nog niet uit of het F35 of 35 is. Vegagerðin Islands (Public road administration) noemt hem nog F35, maar op de bekende wegenkaart van Landmaelingar Islands heet hij gewoon 35. En hij zou in zijn geheel met een gewone auto te doen moeten zijn, dus vanaf Gullfoss tot de kruising met de 732. Wel is het zuidelijk deel vrij slecht, doch niet slechter dan sommige andere officiele wegen. Als je met een huurauto gaat moet je navragen of je hem wel mag rijden.

• an

dat vraag ik zeker na

bedankt voor de verduidelijking

an

• Tom

Ik heb de F 35 een paar 3 weken geleden nog gereden. Het is met een gewone auto best te doen en je komt er dan ook meerdere onderweg tegen. Het zuidelijke deel is inderdaad wel aanzienlijk slechter dan het noordelijke deel.

• an

goed te doen als je maar traag genoeg rijdt

leuke rit trouwens: trilmassage inclusief

an