west fjorden ?

• an

iemand een idee hoe lang ik daarover (zeker) doe …met een personenwagen

het lijkt me alsof de wegen daar minder gelegenheid voor eventueel ‘noodzakelijk’ snel opschieten bieden … want te laat op het vliegveld arriveren is geen optie

dat zit op het einde van de reis…als er nog tijd is om daar een kijkje te nemen (en waar moet ik daar zeker gaan kijken ?)

zorg ik er beter voor dat daar nog ruim tijd voor over is, of kies ik beter voor wat rustiger de ringweg rond ?

en nog zo'n vraagje: van egilsstadir via 1 naar myvatn of via de kustweg ? wat zie ik niet ? hoeveel extra tijd ?

ja, ik weet het, hangt natuurlijk af van hoeveel keer ik stop, en welke wandelingen ik doe….maar het gaat um om een grove schatting: zoveel tijd minimum zeker als ik de ‘omweg’ wat de moeite waard wil maken

het is de eerste keer dat ik zo'n soort reis maak, normaal ga ik naar 1 plaats en rij/wandel ik daar uitgebreid in de omgeving …en nu 3 weken een opeenvolging van elke dag iets helemaal anders

gelukkig zijn de dagen lang daar ;-)

an

• Niek

hallo an,

Reken er bij de westfjorden op dat ,vanwege de vele fjorden, 5 km hemelsbreed wel eens 50 km rijden betekent!

Onze favoriet is Latrabjarg vanwege de ongelooflijke hoeveelheid zeevogels die daar zitten,zeker de moeite waard maar reken vanaf de ringweg 1 toch wel op een dag rijden om daar te komen.

Niek

• an

ik denk dat ik dit stuk voor een volgende keer laat

het verslag van ans en gerry maakte me duidelijk dat dit een moeilijk berijdbaar stuk is, en (had ik al van tevoren gelezen) ook met ruigere weersomstandigheden

an

• ME

In de Westfjords moet je zeker de Dynjandi watervallen bekijken. Voor de Westfjords zou ik toch minimaal 3 dagen uittrekken.

Als je in Akureyri merkt, dat je nog wat tijd over hebt, zou ik of Snaefellsnes rondrijden, en wat tijd spenderen rond Husafell, of wat tijd spenderen aan de schiereilanden in het noorden (ga b.v. rond Vatnsnes of naar Siglufjordur).

Wat betreft je vraag over Egilsstadir - Myvatn. Tenzij je van plan bent om het schiereiland Langanes te bezoeken, zou ik de ringweg nemen. En dan niet de officiele 1, maar de oude weg met nummer 901, die langs de museumboerderij Saenautasel en Modrudalur gaat. Door niet de kustweg te nemen zul je missen : een niet bijzonder landschap, mist, verlaten boerderijen, zeevogels, het lelijkste dorp van IJsland (Raufarhofn), stranden met wrakhout, toeristen.

Een fotootje van de kustweg staat op :

http://home.wanadoo.nl/erens/icecyc11.htm

• an

thanks,

an

• an

dat waren goeie tips

rijden naar Dynjandi watervallen viel goed mee: hele stukken weg zijn opgelapt maar idd: desolaat gebied daar

Snaefellsnes: de vulkaan, de sneeuw, het strand en de vogels

Husafell: de ijsgrot, heel eind op de gletsjer gewandeld

bedankt !

an