bsi: work in progress

• mieke

Hallo, weet iemand misschien heel toevallig hoe het dit jaar gesteld is met de bussen op ijsland?! Ik heb nl al mijn hele reis gepland, inclusief de bussen die ik moet hebben, maar dat laatste heb ik gedaan aan de hand van het busboekje van vorig jaar. Ik dacht: in mei kan ik wel weer aan het nieuwe boekje komen/de tijden van www.dice.is afhalen, maar daar is nog steeds niets bekend of het staat er gewoon niet op. Wel heb ik al prijzen en een aantal georganiseerde tochten kunnen vinden, maar de vertrektijden van de gewone lijndiensten etc? Nu staat er eindelijk: work in progress, will open soon. Maarja, wat is snel? ik ga al over 2 weken weg en ben nu toch wel benieuwd of de bussen een beetje hetzelfde rijden als vorig jaar of dat er heel veel veranderd is (omdat ze er nu zo lang mee bezig zijn?).

Ik heb al een paar keer gemaild, en begin mei ook al gebeld, maar toen was het nog niet klaar zeiden ze en moest ik maar mailen met mijn vraag. Daar heb ik dus nooit meer iets op gehoord.

Kortom: weet iemand hier meer van? is er nog steeds geen busboekje voor deze zomer? of is ie op ijsland toch wel al te verkrijgen? is er veel veranderd in vergelijking met vorig jaar? HELP!

Mieke

• Edwin

Hoi Mieke,

Ik heb anderhalf jaar bij Destination Iceland gewerkt en de gang van zaken komt mij erg IJslands voor, zodra je aan de telefoon te horen krijgt dat je je vraag maar moet mailen staat over het algemeen gelijk aan ‘ we weten het niet maar willen dat niet rechtstreeks zeggen’'. BSI maakt geen onderdeek meer uit van DICE vandaar dat deze gegevens niet meer op de site te vinden zijn. DICE is overgenomen (in gewoon Nederlands: het oude bedrijf (of eigenlijk het kennitala voor de kenners) is failliet)door een bedrijf uit Akureyri, de naam is nog hetzelfde alleen zijn er na deze move nogal wat oudgedienden vertrokken. Ik werk nu naar volle tevredenheid bij Ferdakompaníid waar ik komend najaar een Nederlandse vestiging voor ga opzetten.

Groeten vanuit een tropisch warm Reykjavik,

Edwin

• kristel

Hoi mieke,

ik heb toevallig zelf ook een bustrip door ijsland gepland (vertrek vrijdag eindelijk!) en idd de BSÍ is niet echt snel wat dat betreft! Ik ben een aantal keer langs geweest en alle lijndiensten over de rondweg, die rijden gewoon. Wel moet er rekening mee houden dat je op sommige plaatsen bijna verplicht bent om te overnachten omdat de bus de volgende dag pas weer verder rijd. Heb je nog meer vragen, mail me gerust ik zit in Reykjavik en moet zowieso nog naar het kantoor van de BSI en wellicht kan ik daar eventuele vragen voorleggen.

Ik vertrek vijdag en ben van plan om dinsdag middag naar de BSI te gaan, dusss

Groetjes Kristel

• ME

Je kunt al het een en ander bekijken op de sites van de verschillende busmaatschappijen.

Twee grote zijn :

http://www.sba.is/

http://www.austurleid.is/

• ÞG

Hello !

Here is a path of one more buscompany:

http://www.saemundur.is

Regards from Ísland ! ÞG.