Wildkamperen

• Henk

Volgende week zitten we in Ijsland!

We trekken rond met rugzak en OV.

Vraag over wildkamperen;

Is dat een beetje te doen daar?

Zijn er tips?

Ben benieuwd.

Veel zin in!

• nynke

Ik vond IJsland een prima land om te wild kamperen. Je moet wel stevige spijkers meenemen voor je tent. Best wel veel vakke stukjes, zo in de natuur.

En het mag.

Veel plezier, NynkeHenk schreef:

>

> Volgende week zitten we in Ijsland!

> We trekken rond met rugzak en OV.

>

> Vraag over wildkamperen;

> Is dat een beetje te doen daar?

> Zijn er tips?

>

> Ben benieuwd.

> Veel zin in!

• Arnold Jansen

Om mogelijke problemen voor te zijn: wildkamperen mag dus officieel NIET !!

Dat het oogluikend wordt toegestaan buiten de Nationale Parken is alleen maar meegenomen. Wordt je op wildkamperen gepakt binnen de Nationale Parken dan zijn er 2 straffen: een boete en de eerste beschikbare terugvlucht !!!

Dus kampeer je wild, hou dan goed in de gaten waar je staat.

Verder uiteraard erg veel plezier - ik weet zeker dat je nog vaak terugkomt!

• Eddyvdv

Zijn de straffen echt zo erg? Wij waren van plan om in de nationale parken ons een beetje verdoken op te stellen, maar nu ik die straffen hoor twijfel ik toch. Zijn er eigenlijk frequente controles van parkwachters of zo?

• Peter

Hoi Eddy,

De nationale parken zijn ontzettend mooi en ontzettend kwetsbaar. We hebben gezien dat alleen al door normaal gebruik van bijvoorbeeld wandelpaden er bijna onherstelbare schade wordt aangebracht! Alles wat buiten de paden gebeurd is terecht ten strengste verboden. De vegetatie in IJsland heeft maar korte tijd om te groeien, bloeien en te zorgen voor vermedering. Doe dus IJsland, de IJslanders en jezelf een lol: kampeer alleen op die plaatsen waar het mag!

Fijne vakantie!

Peter

• an

op de toeristische kaartjes die je overal ziet liggen zie je op het reykjanes-plannetje een aanduiding van kampeermogelijkheid ‘bij’ krisuvik.

(2 iglotentjes)

onze tent stond er eenzaam en alleen in een vallei…met zacht gras

er is een wc-hokje voorzien (plank met gat in driehoekig hokje)

leuk voor de eerste/laatste dag , want maar 25 km van vliegveld

an