Na twee geweldige tenten-trektochten van drie weken in Lappland (2000, NKBV) en Spitsbergen (2003, HTwandelreizen) vond ik 2004 wel geschikt om zelf een groepje bij elkaar zien te krijgen voor een trektocht in Ijsland. Sinds januari ben ik (27 jr). op zoek geweest naar tochtgenoten en momenteel is er een groepje van 4 personen met zeer serieuze belangstelling. We hebben elkaar onlangs ontmoet en het plan om een bezoek te brengen aan Ijsland is nu in een vergevorderd stadium.

We hebben het volgende in gedachten: tenten-trektocht van ongeveer twee-en-halve week over de route van de LAUGAVEGUR (Vertrek medio Juli). Dit is Ijslands bekendste wandelroute en deze loopt van Landmannalaugar naar Skogar. De route is zo?n 80 km lang en het zal zo?n 6 dagen lopen zijn. Langs de route is vanalles te beleven zoals: meertjes, lavavelden, kokende modderpoelen en vulkanen. Hierdoor is het interessant om niet 6 dagen achtereen te lopen maar hier en daar een rustdag in te plannen of een dagwandeling te maken (waardoor de totale tocht zo?n 9 of 10 dagen zal duren). Ook lijkt een bezoek van één dag aan Reykjavik ons zeer de moeite waard.

Tocht in het kort:

Periode: half juli t/m eerste week van augustus 2004.

Vliegreis vanuit Amsterdam of Dusseldorf naar Reykjavik.

Totale duur: ca 17 of 18 dagen (Er bestaat bij sommigen interess om totaal 3 weken of iets langer op Ijsland te verblijven).

Chronologische volgorde:

Bezoek aan Reykjavik van één dag.

Busreis van 5 uur naar Landmannalaugar.

Avontuurlijke trektocht van 9 of 10 dagen over de route van de Laugavegur. Busreis terug naar Reykjavik vanuit Skogar met bezoek aan Geysir (spuitende geiser!).

Eventueel: bezoek aan Blue Lagoon (warmwaterbronnen in de buitenlucht waar je heerlijk kunt baden?.).

Terugvlucht naar Amsterdam of Dusseldorf.

Ik heb voldoende informatie over de tocht en over IJsland zoals enkele boeken (waarvan één helemaal gericht op de Laugavegur tocht), kaarten en op internet verzamelde informatie. Als je interesse hebt stuur ik je graag een gedetailleerder plan.

Mijn email-adres is: J.L.M.hermans@zonnet.nl: Van 31 mei t/m 8 juni ben ik afwezig. Je kunt dan voor informatie terecht bij ijslandvakantie@lycos.nl

Wie heeft er zin om een mooie, avontuurlijke trektocht op Ijsland? We zoeken nog enkele reisgenoten en reisgenotes van alle leeftijden die enthousiast worden van bovenstaande plannen.