dagtocht naar Geysir

• Marijke

Hallo IJsland kenners

A.s. woensdag vertrekken mijn vriendin en ik voor 5 dagen naar Reykjavik.

Nu hebben we al een dagtocht geboekt naar Snaeffelsness, maar we zouden eigenlijk ook graag naar Geysir willen gaan.

Wat zijn de kosten als je dit met een lokale bus gaat ondernemen en red je dat voor 's avonds 17.30 uur terug. Dan hebben we namelijk al een avondexcursie naar Blue Lagoon.

En weten jullie of op Hemelvaartsdag de winkels open zijn, of kun je bv 's middags nog naar Geysir (we hebben in de ochtenduren al een excursie door Reykjavik staan).

Dank alvast voor jullie berichtjes.

Marijke

• Dirk

op (Christelijke) feestdagen zijn de winkels gesloten.

eigenlijk heeft IJsland dan iets van Nederland van voor de jaren 70.

wij vonden dat in het begin erg vreemd, dat er “niets” te doen is op dergelijke dagen maar in het IJsland met zijn lange werkdagen is het een verademing, familietijd!

vr.gr. Dirk

• ME

De bussen rijden nog volgens het winterschema, en daarmee red je het niet :

http://www.bsi.is/sched/sched_winter03/2_2a.htm

• Erik Joosten

Hoi,

ff een paar tips. Huur gewoon een auto, dan ben je (gemakkelijk om 17.30) terug.

Maar je hoeft niet persee om 17.30 terug te zijn. Wij hebben 's-ochtens meteen de kaartjes voor de Blue Lagoon opgehaald! Zo hoefden we niet met die toeristenbus mee, en konden we toch lekker gaan baden.

Als je naar Geysir gaat (en dus ook naar Gullfoss), regel dan ter plaatse ook een

toch met sneeuwscooters over de glacier (Langjokull). Das een stuk goedkoper als vanuit Reykjavik en echt een waaaaaanzinnige ervaring. Voor ons het hoogtepunt van 4 dagen Reykjavik en omgeving (zie; www.erikjoosten.nl).

Veel plezier,

gr,

Erik