nog een praktisch vraagje: batterij opladen

• an

ik las al over de ‘primitieve’ kampings

zullen dus wel zonder elektriciteitsstekker zijn vrees ik

ik doe een digitaal fotoapparaat (canon) mee…batterij opladen wordt dus een probleem (andere keren deed ik dat gewoon in de stekker aan de wastafels)

hoe losten jullie dat op ?

an

• Niek

hallo An

Wij deden de accu's van de camera op een 12v laadapparaat (duur) of anders op een 12v naar 220 v omvormer die je dan overal voor kunt gebruiken(mobieltje,laptop enz.

Niek

• Niek

dit was ik nog vergeten,de iets grotere campings hebben overigens gewoon 220v in de toiletten

Niek

• Peter

Hoi An,

Dit jaar ga ik ook digitaal naar IJsland. Fototoestel, GSM en notebook die allemaal op accu's werken. Op de meeste campings waar we vorig jaar waren was opladen op de een of andere manier (wasruimte, receptie of aansluiting bij de tent) wel mogelijk. Maar verder weg van de Ringweg… Daarom laadt mijn GSM op in de auto. Net als mijn camera. Nu nog een adapter voor m'n notebook. Die zijn inderdaad duur. Maar een omvormer is niet de ultieme oplossing die het vaak wel lijkt te zijn. Het gewenste/noodzakelijke vermogen voor een wat zwaardere notebook maak nl. een grote (ook in afmetingen) omvormer nodig. En die zijn pas écht duur! Maar dan kan ook wel je waterkoker, magnetron, staafmixer, capuchinomachine en koelkast mee. ;-))

Dus, afhankelijk van waar de reis heen gaat: zorg zoveel mogelijk dat je iedere morgen met volle accus vertrekt. En kun je een dag niet opladen, wees dan zuinig met stroom. Een ‘geheimpje’ wil ik je wel verklappen. Bij veel tankstations mag je je accus meestal ook wel opladen…

Fijne vakantie!

Peter

• an

bedankt, ik doe 2 batterijen mee en probeer wat zuinig te zijn

an