budgetvraagje aan degene die er al geweest zijn

• an

3 weken ijsland…een rondrit in hoogseizoen…huurauto of openbaar vervoer, daar ben ik nog niet uit

met tent en slaapzak mee

af en toe koken, af en toe ergens eten

geen alcoholconsumptie

welk budget moet ik voorzien ? (ik weet het, afhankelijk van veel factoren, maar als sommige van jullie hier wat uitleg plaatsen heb ik toch een vaag idee)

an

• mieke

Tja, moeilijk hoor. Ik heb er vorig jaar gewerkt, en een paar jaar daarvoor met askja geweest. Dus eerlijk gezegd weet ik weinig van wat je kwijt bent als je zelf gaat rondreizen. Ik heb dat wel gedaan vorig jaar, maar had toen ook een week lang een auto te leen van mijn ‘baas’, dus dat scheelt aanzienlijk in de kosten! Ik geloof dat ik alles bij elkaar voor mijn verblijf daar (2 maanden) iets van 300 euro kwijt was, waarvan het meeste (geen idee hoeveel) in de laatste 2 weken. Maarja, ik ben bang dat je dus niet zoveel aan mij hebt als het gaat om de kosten! Ik heb daar eigenlijk gewoon heeeeeeel goedkoop gezeten! Maargoed, dus wel een reactie van mij ookal heb je er weinig aan!

Mieke

• Hans

Ik ga dit jaar zelf voor de eerste keer en het budget dat je daarvoor moet uittrekken is blijkbaar vrij groot. Het leven is daar duurder dan hier (of ze verdienen daar gewoon meer), maar dat maakt het voor ons een duur land. Als je een auto huurt voor 3 weken, mag je toch al minimum 1200 Euro rekenen. (je kan ook je eigen auto meenemen als je die hebt en dan kost het ongeveer evenveel, maar je kan wel meer meenemen natuurlijk) De bus is een stuk goedkoper, iets tussen de 300 en 500 Euro afhankelijk van het type abonnement. (over de keuze tussen deze 2 heb ik daarjuist al een ander bericht op het prikbord gezet)

Voor een overnachting moet je steeds iets van een 25 Euro/nacht rekenen voor slaapzakaccommodatie of met de tent op een camping is het meestal nog wel wat goedkoper. Je kan misschien ook hier of daar ergens je tentje opzetten, maar ik weet niet of dat overal mag.

Eten is helaas ook duur vrees ik… ik heb geen idee wat de prijzen in de winkel zijn van zaken zoals brood, melk, water, enz. Misschien iemand anders die daar iets kan over zeggen, want ik wil dat ook wel weten. Op restaurant ben je meestal toch ook wel gauw 20-25 Euro kwijt heb ik gezien.

Dat is alles wat ik ervan weet.

• an

ja, 3 weken autohuur is 1200 euro, minder heb ik ook niks gevonden

wat een bedrag als je het zo ziet staan !

aan die overnachtingen ben ik nog niet eens beginnen rekenen…we gaan wel kamperen

ach, ik kan nog 2 maanden sparen !

an

• ME

Zomaar wat prijzen (ISK 100 = EUR 1,14) :

- camping : ISK 400 - 800 per persoon

- sleepingbag accommodation : ISK 1200 - 2000

- zwembad : ISK 200 - 300

- musea : ISK 200 - 400

- natuurattracties (b.v. Geysir, Gullfoss) : gratis

- georganiseerde aktiviteiten (wildwatervaren, sneeuwscooteren) : veel

- koffie in een wegrestaurant : ISK 140 - 180

- koffie in de Blue Lagoon : ISK 240

- koffie met gebak : ISK 500 - 600

- hamburger + friet : ISK 600 - 1000

- kaart (plattegrond) : ISK 750 - 1000

- ansichtkaart + postzegel : ISK 125

Enkele prijzen van levensmiddelen heb ik op mijn site staan :

http://home.wanadoo.nl/erens/icecycle.htm#FOOD

• an

thnx, dat geeft toch een beetje idee

fijne site trouwens, bekijk ik zeker nog es veel uitgebreider

an

• albert

Plattegronden en (mooie) kaartjes van de omgeving kun je vaak gratis krijgen op plaatsen waar veel toeristen komen, zoals de tourist-information en hotels e.d.

Albert