bussen reserveren?

• Eddy

Hallo

op elke bussite waar ik surf zie ik de mogelijkheid om de bussen te reserveren, mijn vraag: Is dit echt nodig (in juli), aangezien ik nogal wat ruimte laat in mijn planning?

groeten Eddy

• an

jij kiest dus voor bussen…

ik twijfel…voor de lukse van eigen vervoer

maar (zie ander draadje) :

>de goedkoopste auto die ik kon vinden, een heel kleintje, 1000cc

>(alleen maar geschikt voor de ringweg dus)

>kost me 400 euro per week (hoogseizoen)

>we gaan 3 weken

>flinke hap uit budget !

>ben dus nog steeds aan't twijfelen tussen huren en bussen

>kan er iemand helpen knopen doorhakken ?

ik ben benieuwd naar jouw motivatie voor bussen, en de kosten daaraan verbonden (neem je de full circle ?)

an

• Eddy

Ik heb eigenlijk zeer weinig motivatie: aangezien ik nog maar net 19 geworden ben (en mijn rijbewijs nog niet heb) ben ik dus verplicht om voor bussen te kiezen. Ook kies ik voor geen abonnement aangezien mijn traject (een nogal traditionele tour met de meeste hoogtepunten denk ik: skogar-landmannalaugar-skaftafell-jokulsarlon-myvatn-krafla-dettifoss-Jokulsargljufur-asbyrgi-husavik-akureyri-kjolur) nogal afwijkt van de ringweg en het omnibus abonnement dan weer duurder zou zijn dan gewoon altijd te betalen in de bus, + dan ben je ook bijna verplicht om afgerond 2 of 3 weken naar IJsland te gaan. Aangezien wij voor 18 dagen valt dit juist tussen de 2.

Eddy

• Eddy

Moest ik in u plaats zijn dan zou ik toch kiezen voor bussen aangezien die in totaal zeker en vast goedkoper zullen zijn (ik kom met mijn traject aan +/- 350 a 400 euro) dan een huurauto, + de bussen zijn in ijsland zeer goed gepland. Toch is het misschien goedkoper met een huurauto als je met een man of 3 bent, waardoor je ook kunt stoppen aan interessante plaatsen waar de bus niet stopt.

Geniet van je vakantie (met de auto of bus)

alvast een schitterende voorproefje:

http://island.web3.cz/photo_029.htm

• an

wij zijn met 2

400 euro per week voor klein autootje, waarmee we het binnenland dus niet inkunnen

ach, ik moet nog dringend veel plannen , want de reis is echt in een impuls geboekt

en enerzijds willen we natuurlijk veeeeeeeeeeeeel zien, en anderzijds wil ik wel de tijd om de dingen echt tot mij te laten doordringen…en echte klokmen

wij gaan de 3 laatste weken van juli

het vliegtuig vanuit londen is geboekt

en nog zoiets: in londen geraken: goedkoop natuurlijk met ryanair, maar hoe zeker ben je dan dat je de verbinding haalt ? dag ervoor vertrekken voor de veiligheid ?

ga jij ook met iceland express ?

an

• nynke

Hallo An,

geweldige keus; IJsland. Als ik jou was zou ik een auto huren. Je kunt dan ook weer geld besparen door in Keflavik al veel boodschappen te halen (bij de Bonus= een soort Aldi, geloof ik) Je vind er een op de weg maar Reykjavik. Verder ben je natuurlijk veeeeeel vrijer en kun je misschien ergens gaan wild-kamperen ; dit scheelt ook weer 1000 ISK. Er is op dit prikbord ooit een bericht geweest over een goedkope autoverhuur; misschien kun je dat nog vinden met de zoekfunctie.

Succes en veel plezieer op IJsland.

Nynke

• ME

De keren dat ik met de bus ben geweest, was deze hooguit druk, maar nooit vol.

• eddy

wij gaan inderdaad ook met icelandexpress. Aangezien ik en mijn vriend belg zijn, en budgetbewuste student gaan wij met eurolines (bus) naar stansted. Ik weet wel dat er als alternatief voor ryanair goedkope vluchten zijn van easyjet en basiqair naar londen stansted, maar natuurlijk weet ik niet of die vluchten passen in u tijdschema, daarom mss toch een dag op voorhand gaan en mss proberen kamperen rondom stansted. Ik ben ook nog aan het zoeken voor een oplossing aangezien wij op de terugweg sochtends de eerste bus vanuit londen terug nemen, terwijl we de avond ervoor al zullen aankomen in stansted. Eerst waren we van plan de nacht door te fuiven, maar dit zal waarschijnlijk iets te veel van het goede zijn

eddy

• an

nachtje doorfuiven in londen lijkt me niet echt budgetvriendelijk…als dat daar al lukt (wel als je inside info via flyers hebt natuurlijk), de britten vallen toch nog steeds achterover als blijkt dat dat hier wel kan, in elke stad, elk weekend

wat ik wel weet is dat de treinreis van stansted naar londen meer kost dan de vlucht naar belgie (vorige zomer toch)

maar ik kijk es naar die alternatieven die je opsomde

an

• mattijs

Misschien kun je basiq air vanuit rotterdam boeken, een retourtje incl belasting komt op 65 euro als je het goedkope tarief hebt. deze vluchten sluiten ruim aan op de iceland express vluchten, hierdoor hoef je geen nacht in londen te blijven, maar hang je een uur of 4-5 rond op het vliegveld.