Net terug van IJsland en....

• Isabel

….ik vond het echt fantastisch!!!!

4 Dagen is echt te kort. Ik ga nog wel eens terug maar dan langer.

Ik had gehoord dat het vorige week heel slecht weer was maar wij hebben ontzettend geboft…half tot licht bewolkt met een zonnetje.

We hebben de Golden Circle tour gedaan en de dag ervoor een Jeep safari tour. Dat was nog wel het allerleukst…aardige gids en mooie plekjes gezien waar je niet zomaar komt. En de Blue Lagoon was zalig! Heerlijk geslapen daarna.

IJsland heeft mijn hart gestolen. Dat wou ik even kwijt. :-)

Groetjes, Isabel

• Annemarie

Hallo Isabel!

Goh, wat een positief bericht over Ijsland!

Volgende maand ga ik ook daarheen - ik ben benieuwd hoe ik het dan daar zal vinden. Ik ga ook naar de Blue Lagoon en ga ook de Golden Circle-tour doen.

Die geisers lijken mij fantastisch!

Verder staat er nog een wandeling langs een gletsjer op het programma en misschien zelfs het beklimmen van de vulkaan Hekla - spannend!

Hopelijk zit het weer mee.

Ik ben heel nieuwsgierig naar dit geheimzinnige land!

Groeten van Annemarie

• Isabel

Hoi Annemarie,

Die geisers waren ook fantastisch. We konden een uur rondlopen dus alle tijd om goeie foto's te maken en ervan te genieten. Maar de Gulfoss waterval was ook heel mooi…ook de omgeving eromheen…wat de meeste mensen niet zien als je even de tegenovergestelde richting oploopt. Helaas hadden we geen tijd om naar een gletsjer te gaan maar omdat het zo goed weer was konden we de verschillende gletsjers heel goed zien in de verte. Bij de Golden Circle gingen we ook naar de krater Kerid. Heel leuk om eromheen te lopen vooral bij goed weer. Ik hoop dat je ook prachtig weer hebt als je gaat. Wel gaaf als je de vulkaan Hekla gaat beklimmen. Alvast een fijne vakantie…gaat zeker lukken!

Groeten, Isabel

• mieke

haha, leuk hoor! ik zou maar vast veel geld gaan sparen als ik jullie was. ijsland is idd verslavend mooi. ik ben er nu 1x5, en 1x8 weken geweest, en ik heb er nog lang niet genoeg van! ga deze zomer weer 5 weken, en als het even meezit blijf ik nog 3 of 4 weken langer! was het maar vast zo ver!

Maarja, erg leuk om te horen dat je het ook zo geweldig vond. en ga volgende keer op z'n minst 3 weken zou ik zeggen. kan je ook het moois in de rest van het land bekijken. (alhoewel je dan aan 3 weken ook nog niet genoeg hebt!) Ik wil altijd graag nog eens in de winter. ben benieuwd hoe het daar dan is, maarja, voorlopig heb ik daar de komende 2 jaar ivm mijn studie helaas nog geen tijd voor…..

Mieke

• Robin

En ik ga er gewoon wonen. Ik weet nog niet waar of wat voor werk ik er ga doen. Maar 3 maanden tevergeefs zoeken naar werk en woonruimte hebben mij niet kunnen weerhouden. Omdat ik vanaf m'n jeugd ben bevangen door dit merkwaardig stukje aarde en ik ben er nog nooit geweest.

Vertrektijd: ergens tussen nu en 2 weken verder.

Ook dit wou ik gewoon even kwijt.

Robin

• mieke

wow! ben ik ook van plan, maar ik moet van mezelf eerst mijn studie afmaken, dus ik moet nog zien of ik er nog steeds zo over denk als ik klaar ben!! Onwijs veel plezier daar. en die baan komt vast nog wel. heb je wel al woonruimte nu? lijkt me toch niet zo geweldig om zonder huis te zitten. of kan je bij bekenden verblijven voorlopig? Nouja, het wordt vast fantastisch!!!

• Erik Joosten

Ook zo!

Dinsdag terug gekomen na een 4 daags avontuur (eigenlijk maar 2 als je de reisdagen niet meeteld….)

Enfin, Golden Circle geweldig! Een tip voor iedereen die nog gaat, doe dit op eigen gelegenheid! En boek dan of bij Geysir of bij Gullfoss rit (incl. gids) naar de glacier Langjokull. Hier ga je dan een uur op sneeuwscooters een toch maken. A la James Bond, echt WAANZINNIG!!! Fantastische uitzichten!!!!

Ik heb net mijn foto's online gezet; zie www.erikjoosten.nl

Blue Lagoon viel ons zeer tegen, ja tis lekker, maar het geheel viel ons echt tegen. De ‘Nederlandse kroeg’ de Boomkikker vonden wij ook een drama…..

Ach, ieder zijn eigen smaak zullen we maar zeggen.

Enfin, al met al genoeg redenen om eens (wat langer?) terug te gaan.

gr,

Erik

• mattijs eggink

Nederlandse kroeg is inderdaad niet echt de moeite waard om het netjes uit te drukken. Er zijn wel genoeg andere leuke kroegen, maar het uitgaansleven beperkt zich tot vrijdag en zaterdag.

Mooie foto's op je website ook van andere landen, het lijkt me dat jullie het wat vakanties betreft niet slecht aanpakken:)

Maar ik zou IJsland zeker nog een keer bezoeken en dan indien mogelijk langer dan 4 dagen, het is een super apart land waar heel veel te zien valt, onder andere snaefellsness is echt de moeite waard en dat is heel goed te doen in 5-7 dagen.

Verder las ik nog ergens in een bericht hiervoor dat iemand graag in de winter naar IJsland wil. In de winter is het weer een erg belangrijke factor, heel veel plaatsen zijn onbereikbaar behalve met superjeeps en afgelopen kerst waren wij ingesneeuwd in een huisje op 50 km van reykjavik, we moesten een extra nacht blijven, gelukkig hadden we wat extra brood meegenomen. De volgende dag om 2 uur was de weg pas weer begaanbaar met een grote jeep nadat de sneeuwschuivers de meeste sneeuw hadden weggeveegd. Wat erg mooi is in de winter is het Noorderlicht.

groeten mattijs

• Erik Joosten

Hoi Mattijs,

De 4 dagen was echt een aanbieding die aan kwam waaien. Wij zullen zeker nog een keer wat langer terug gaan! Want onze over-all indruk was absoluut positief!!

gr,

Erik