F 208

• Marietje

Hoi prikbordlezers,

Is het mogelijk cq verstandig om begin Juli de F 208 te rijden vanaf Hrauneyar via Landmannalaugar en de Eldgja naar de ringweg in een Suzuki Jimny?

Groeten van Mary

• ÞG

Gott kvöld Mary !

I have driven this road you are mentioning twice.

Last summer I drove the road from Eldgjá-Landmannalaugar-

Hrauneyjar.

It was early summer, after a lot of rain and all the creeks looked like

rivers.

In july it is no problem for a Suzuki Jimmy !

And the landscape is most beautyful !!!

I would reccomend you, since you are there to go to Veiðivötn,

a real pearl in Icelandic nature.

With the best regards,

From the land of the ice and snow,

where the midnightsun, and the hotsprings grow.

ÞG

• ME

Hrauneyjar - Landmannalaugar moet geen probleem zijn. Over de rest kun je pas iets zeggen als je in IJsland bent. De weg gaat normaal gesproken half tot eind juni open, maar het kan dit jaar ook begin juli worden.

Er zijn op dit stuk wel wat rivieren, maar voor zover ik weet alle met helder water.

Met ÞG ben ik het eens, dat Veidivotn een mooi en onbekend stukje IJsland is. Ik heb wat foto's staan op : http://home.wanadoo.nl/erens/ice2002/ice2002-2.htm

• Arnold Jansen

Helemaal mee eens - het stuk tussen Landmannalaugar en Eldgja is voor mij een van de mooiste natuurgebieden qua uitzichten. Het gebied doet een ware aanslag op je fototoestel. En Veidivötn is eigenlijk een must als je toch in de buurt bent. Met de Jimny mag dat geen probleem zijn.

Rij bij Eldgja trouwens de “berg” op door naar de Gjatindur te rijden, dan heb je een prachtig uitzicht over een groot deel van de kloof en kun je goed zien dat het een rij vulkanen is die tot een vuurkloof zijn samengegaan.

• danny

Heb dat trajekt twee jaar geleden met de fiets gedaan ergens half juni toen de weg voor de eerste dag was opengesteld. Normaal geen enkel probleem. Moest je er toch schrik van hebben, dan kan je altijd voor het weekend kiezen; dan rijden er altijd wel wat IJslanders over dat trajekt. Neem best een tentje mee als je er wil overnachten want de bestemming is erg populair.

groetjes, danny

• Marietje

Bedankt voor jullie reacties. Dat het rond Landmannalaugar mooi is heb ik zelf al met een paardrijtour ervaren. helaas zijn we toen niet de Eldgja ingegaan. Ook Veidivotn heb ik toen niet gezien. De foto's op internet van dit gebied maken wel dat ik daar ook heen wil.

Ik had mijn twijfels over de Jimny. Mijn moeder had zo'n geval, en als ik daar achter het stuur zat vond ik dat ik op m'n fiets minder hard hoef te trappen om vooruit te komen…………. Waarschijnlijk dat de IJslandse Jimny's meer spinazie te eten krijgen.

Groeten van Marietje