credit-card/pinpas

• tjerk

Ik heb gehoord dat je met een credit-card heel veel kan doen op ijsland.

Ik ben benieuwd als je met een pinpas (postbank) net zoveel mogelijkheden hebt.

Tevens ben ik benieuwd als er nog meer mensen in maart naar ijsland gaan.

Tjerk.

• Tom

Je kan gewoon met je postbankkaart betalen als zijnde een debetkaart, werkt hetzelfde als een creditkaart, met een handtekening dus. In de winkels wordt dit ook geprefereerd. Het kan wel zijn dat om een identiteitsbewijs gevraagd wordt. Als je een auto gaat huren moet je ook de pincode van je creditcard niet vergeten omdat je bij veel tankstations aan een automaat betaald, dan wordt je gewone postbankkaart niet geaccepteerd.

Groet Tom

• Isabel

Wij (6 meiden) gaan ook in maart naar IJsland…13 maart om precies te zijn en maar 4 dagen. Ik weet dat het heel kort is maar het was een aanbieding.

We zitten nog te dubben welke excursies we willen doen. We gaan in ieder geval naar de Blue Lagoon. Moet je als toerist gezien hebben :-)

Wanneer ga jij?

Groeten, Isabel

• tjerk

Hoi Isabel,

Ik ga 9 maart naar ijsland (reykjavik).

De blue lagoon moet idd mooi zijn en de Golden Circle tour moet ook de moeite waard zijn.

Heb er heel veel zin in om te gaan.

Misschien zien we elkaar nog wel, ik ga in iedergeval zoveel mogelijk excursies doen.

Veel plezier in ijsland.

Groeten Tjerk.

• Isabel

Ja wij willen dus ook zoveel mogelijk zien.

In ieder geval wil ik het Noorderlicht zien als dat mogelijk is.

Dat lijkt me ontzettend mooi om mee te maken.

Misschien dat we de Golden Circle doen maar dat is nog niet zeker. We hebben een aantal excursies gevonden dus dat wordt nog even kiezen.

De Blue Lagoon excursie zit bij de reis inbegrepen.

Boek jij de excursies daar in IJsland of hier al? Ik weet niet wat verstandiger/handiger is. Misschien kan je het allemaal bij je hotel regelen.

Jij ook ook veel plezier in IJsland! Nog een paar weken. :-)

Groeten, Isabel

• tjerk

Ik weet niet wat handiger/verstandiger is, om excursies hier of ter plaatse te boeken.

Maar ik ga (gelukkig) meer dan 4 dagen en ik bekijk het ter plaatse wel wat ik ga doen.

Ik heb al wel veel soorten excursies gezien op het internet, maar niet van het noorderlicht. Kun je mij vertellen waar je die excursie hebt gezien? En kan dat nog wel deze tijd?

Groeten Tjerk.

• Willem van Blijderveen

Die excursie is o.a. te vinden op wwww.icelandexcursions.is. Maar let op: een garantie dat je het noorderlicht ook daadwerkeijk ziet is er zeker niet! Op heldere vrieskoude nachten is de kans het grootst, dat je het ziet. En het mooist als er dan weinig licht in de omgeving is.

• tjerk

Perfecte tip, ga ik zeker doen!!!

Thx,

Tjerk.