Excursies in de winter

• tjerk

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes over ijsland.

Begin maart ben ik van plan om naar ijsland te gaan, zijn er dan veel leuke excursies te doen?

Ik dacht er aan om een hotel in reykjavik te nemen en van daar uit excursies te gaan doen. Ik ben 26(m) en ga voor het eerst naar ijsland.

Verder heb ik gehoord dat ijsland nogal duur is, misschien kan iemand een paar voorbeelden noemen bv. een biertje of het eten?

En is er in de avond ook nog wat te doen?tips?

Verder zijn alle tips en informatie welkom.

B.v.d Tjerk

• Bob van Duin

Beste Tjerk,

Helaas kloppen de roddels wat betreft hoge kosten van drank, om een voorbeeld te noemen:

Een six-pack met halve liters Warsteiner kost er omgerekend € 34,00 in de supermarkt.

Een hotelkamer kost gemiddeld € 75,- per nacht voor een 1 persoonskamer op basis van half pensioen.

Vanuit Reykjavik zijn er voldoende excursies te doen, probee bijvoorbeeld de Golden Circle tour, dan kom je langs een aantal mooie plekken, zoals watervallen en geisers.

Dus ik kan je alleen maar veel plezier wensen….

Bob

• tjerk

Beste bob

Bedankt voor de informatie.

Pffff,dat is best prijzig maarja hoort er bij zou ik maar zeggen.

Kan je me (of iemand anders) iets over het noorderlicht vertellen?

Wanneer de beste tijd is en als er excursies van zijn.

Tjerk

• Tom

hoi Tjerk en bob,

Ik houd er niet van om te corrigeren maar mijn ervaring is dat de door jou gegeven alcohol prijzen wel erg afwijken met wat ik hier voor een biertje betaal.

De prijs van Warsteiner weet ik niet uit m'n hoofd maar een halve liter Grolsch kost 184 kronen in de drankwinkel (je kan geen alcohol kopen in de supermarkt) en voor heineken betaal je 210 kronen. De koers is ongeveer 1,15 euro voor honderd kronen, dus da's respectievelijk 2,10 en 2,50 voor een halve liter en dus tussen de 12.50 en de 15 euro voor een sixpack. Wijn begint vanaf ongeveer 950 kronen, een dikke 11 euro dus. In de kroeg betaal je meestal tussen de 500 en 600 kronen voor een halve literglas en 400 voor een gewoon (grote glazen bestellen dus). Een hoofdgerecht kost zo'n 30 euro maar je kan ook makkelijk drie-gangen krijgen voor 45. Eten in de supermarkt is meestal iets duurder dan in Nederland maar sommige dingen zijn belachelijk duur. Voor basisbehoeften betaal je ongeveer even veel maar voor luxeproducten veel meer (stukje parmazaanse kaas 200 gr 10 euro bijvoorbeeld ).

Groet Tom

• Bob van Duin

Beste Tom, deze informatie heb ik van de neef van mijn vriendin (zij komt uit IJsland en heel haar familie woont er nog), wellicht heb ik hem wel verkeerd begrepen en bedoelde hij de prijzen in de bar??????? Ik zou het anders ook niet weten.

Groetjes Bob

• Tom

Ik heb ook geen idee. Ik heb het dit weekend nog even gekontroleerd en hoewel de prijs met vijf kronen is verhoogd kloppen de prijzen dit ik heb gegeven. Ik heb trouwens nergens Warsteiner kunnen vinden. Maak ook niet uit hoor maar het hier al duur genoeg.

tom

• nynke

Ik heb het boekje van vin bud 2003 voor me liggen; enkele prijzen

-grolsch 450 ml 249 ISK

-duvel 750 ml 879 ISK

- Murphy's irish red 330 ml 163 ISK

ierse whiskey : Famous grouse 1000 ml 4660 ISK

Jameson 1000 ml 4090 ISK

genieten maar!!!!!!

Tsjoch, Nynke