Self drive of tour?

• Erik Joosten

Hoi,

Half maart zitten wij zo'n 3 dagen in Reykjavik. Ik wil er ook graag de Golden Circle Tour doen, ik houd echter niet zo van het georganiseerde. Is deze trip ook gemakkelijk met een huur auto te doen, of heb je echt een gids nodig??

Alvast bedankt voor jullie reacties,

gr,

Erik

• Gerry

Mits de wegen sneeuwvrij zijn, en dat verwacht ik wel in dit deel van IJsland is de tocht eenvoudig zelf te doen. Het zijn allemaal asfaltwegen die hier naar toe leiden, en er is voldoende parkeer ruimte voorhanden. Dit in ieder geval wat betreft de Gullfoss en Geysir.

Ik weet zo uit mijn hoofd even niet wat er nog meer wordt bezocht.

Groetjes,

Gerry

• wouter

Vorig jaar in maart ben ik ook kort in IJsland geweest. Het weer was goed. Ter plaatse hebben we besloten een auto te huren. De golden circle was goed te doen. We zijn een dag later richting Vik (oostwaarts) gereden. Onderweg zijn we twee mooie watervallen tegengekomen en zijn we een stuk richting een gletsjer gereden. (Myrsdaljokull, volgens mij.) De laatste dag hadden we helder weer en hebben we een stuk langs de westkust gereden.

Het is allemaal heel goed mogelijk dus, maar ik moet er wel bij zeggen dat er vorig jaar weinig sneeuw lag voor ijslandse begrippen.

veel plezier, Wouter