Yes!!!! We hebben weer geboekt!!
Van de zomer gaan we weer (mijn man en kinderen (dan 6 en 4 jaar) voor de 2e keer en ik voor de 4e keer) naar IJsland!!! Met ons eigen campertje (VW bus) en de Smyril 5 weken op pad (1 week boot en 4 weken IJsland). Heerlijk!!
En nu de komende tijd weer een leuke route uitstippelen…. kan ik me ook alweer op verheugen. De kinderen zijn door het dolle heen joepie weer naar IJsland!! Wij en zij vinden het een fantastisch land voor kinderen (en hun pappies en mammies natuurlijk!)
We zijn nog nooit op de noordwest-fjorden geweest. Weet iemand daar meer van?
2 Jaar geleden konden we via de Kjolur rijden (ook met een VW campertje). Nu hebben we een 4wheel drive camper. Heeft iemand ervaring met de zuid route naar Landmannalaugur, de Sprengisandur en de route naar de Askja? We zijn namelijk wel zwaarder dan een jeep iod, en hebben een vast verhoogd dak, waardoor we 2.65 hoog zijn, misschien niet het handigste als de wegen slechter zijn. Ik weet dat de Kjolur geen probleem is. Maar toen ik 27 jaar geleden de zuidroute naar Landmannalaugar reed zijn we 104 riviertjes over gestoken… hoe is dat nu??
2 Jaar geleden zijn we in 3 krachtcentrales geweest. Erg leuk om te zien en mee te maken. Heeft iemand tips of adressen van andere fabriekjes, boerderijen oid die te bezoeken zijn? Bijv. een visfabriek of zoiets?
Alvast dank voor de informatie.
Wij verheugen ons verder op de reis…. er zit alleen 1 nadeel aan….: het duurt nog 6 maanden voor we gaan!!!
Groetjes,
Mar