ijsland excursies

• floris

Ik ga donderdag 5 februari voor een paar dagen naar IJsland. Vrijdags doe ik de Golden Cirkel Tour met oa een bezoek aan Geysir en Strokkur, Gullfoss, het geothermische gebied van Hveragerdi, de krater Kerid en het Nationaal Park Thingvellir. s' Avonds brengen we hierna een bezoek aan de Blue Lagoon. Nu wou ik zaterdag de vliegexcursie Akureyri-Mývatn Tour doen(Godafoss, het vulkanisch actieve gebied van My´vatn, de pseudokraters van Skútustadir, de lavaformaties van Dimmuborgir en de kokende modderpoelen en dampende zwavelbronnen). Lijkt me erg mooi maar ben nooit eerder in ijsland geweest. Zondagavond vliegen we terug dus heb zondag overdag nog tijd om Reykjavik te bezichtigen. Is dit een goede keus met name de excursie naar Akureyri en Mývatn? Is redelijk prijzig en wil graag weten of dit de moeite waard is. Of is een andere excursie nog mooier/interessanter om te doen? Verdere tips zijn natuurlijk ook welkom. Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Alvast bedankt.

Groeten

• marije

myvatn is zeker de moeite waard!!!

Vooral die modderpotten en zwavelbronnen zijn heel bijzonder. En het is nu ook lekker rustig in dat gebied, ik ben er begin december geweest en toen was ik volgens mij de enige toerist die dit gebied bezocht, dus lege parkeerplaatsen geen irritante jappanners… Doen dus en niet denken aan de prijs!

• floris

Iemand nog meer reacties op deze vragen ?

• mieke

Omdat je erom vraagt dan hier nog een reactie, alhoewel het erop neerkomt dat ik het wel met marije eens ben:

ik zou ook gewoon gaan. Ik heb geen idee hoe het daar in de winter is, maar het is absoluut een heel erg mooi gebied (en ik denk dat wat marije zegt: geen tot weinig toeristen, toch ook zeker wel een voordeel is!)

Als je toch in ijsland bent zou ik proberen zoveel mogelijk te zien, en persoonlijk vond ik reykjavik niet echt geweldig, dus ik denk dat je aan 1 dag daar wel genoeg hebt, en het dan meer de moeite waard is om die andere dag nog naar myvatn te gaan. (zal wschl in de winter ook een van de weinige excursies zijn die haalbaar zijn in 1 dag, waarbij je dan toch heel veel verschillende dingen kan bekijken?)

• Villi

Als je hier kijkt -> www.traveliceland.org <- kan je foto's van de Golden Circle en ook de noord oost gebied zien. Deze site is een hele tijd niet geupdate, maar de foto's zijn wel mooi.