4 daagse trip

• peter

ik heb een aanbieiding van een 4 dgs trip Ijsland van de Reisspecial KRO Gids . Is dit voldoende om een eerste indruk te krijgen van Ijsland. periode maart. Ook 2 excursies worden aangeboden Gullfoss en the blue lagoon. Of kunnen we beter zelf een auto huren Wie heeft hier ervaring mee c.q. adviezen

• mieke

Lijkt me wel erg kort. Het kan natuurlijk wel, maar dan zit je zeker alleen in reykjavik en doe je die twee excursies? Dat is absoluut niet waarvoor ik naar ijsland zou gaan. Gullfoss moet je natuurlijk gezien hebben als je er toch bent (en geysir zit er zeker ook bij in?), Blue lagoon is aardig om eens een keer te doen, maar er zijn nog zooooo veel mooiere en leukere dingen te zien/doen. Met de periode maart heb ik geen ervaring. Ik ken ijsland helaas alleen nog maar van in de zomer. Maar de eerste keer dat ik naar ijsland ging ben ik er 5 weken geweest, en vond dat eigenlijk nog te kort! (ok, ok, ik weet het: misschien een beetje overdreven)

Maargoed, 4 dagen zou ik niet doen. Met auto rondrijden heb ik alleen ervaring in het noorden, en denk dat dat idd een betere optie is. Je kan gewoon zoveel meer dan, en dan kan je ook in vrij korte tijd toch veel zien.

• MS

Het lijkt mij wel erg kort, zelfs als het 4 hele dagen zouden zijn, kijk in elk geval of de aankomst- en vertrekdag inbegrepen zijn. Ik kwam de 6 x dat ik naar IJsland vloog (in de zomer overigens) nl ‘s middags om een uur of 4 aan, en het vertrek was ’s ochtends voor 8 uur. Als die 2 dagen ook in deze aanbieding zitten, wat volgens mij het geval is in reisaanbiedingen, dan hou je dus wel erg weinig tijd over, dat zou mij te kort zijn want het land is zeer de moeite waard.

• Arnold Jansen

Ik zou het ook afraden - waarschijnlijk heb je maar 2 effectieve IJsland-dagen (om 3 uur ‘s middags aankomen op dag-1 en zeer vroeg weg op dag-4) en het is maart, dus de dagen zijn nog redelijk kort en koud en het landschap is geen schaduw van hoe het er ’s zomers uitziet.

En een auto huren voor 2 dagen is alleen voor Lotto-winnaars weggelegd…erg duur dus. Ik zou zeggen: doorsparen tot je een keer in de zomer of herfst kunt.