groepsreis met Askja

• Ildi

Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met de groepsreizen van de organisatie Askja.

Wie is er met een groepsreis met Askja naar IJsland geweest en kan mij zijn of haar ervaring vertellen.

Alvast bedankt.

Ildi

• mieke

hai Ildi,

In de zomer van 2000 heb ik een reis met askja gedaan en het was geweldig! Zeker aan te raden wat mij betreft, maar ik denk toch ook dat het afhangt van de gids die je mee krijgt. Volgens mij zijn ze bij askja allemaal erg goed, maar ik ken er natuurlijk maar 1, en ik geloof niet dat er een betere is. Nouja, van mij zal je niets dan goeds horen over askja. als je meer wil weten moet je me maar even mailen, dan zal ik naar jou persoonlijk antwoorden op je eventuele vragen mailen.

(miekero@excite.com)

Groetjes Mieke

• Willem

Hallo Ildi

Ik ben in 1998 met Askja naar IJsland geweest, met als reisleider ene A.Jansen. En ik denk nog steeds met veel plezier terug aan deze reis.

Maar een groepsreis staat of valt met de medereizigers.

Wat Askja betreft zeg ik doen.

Willem

• Arnold Jansen

Willem, dank je dank je………… waar kan ik je betalen?

Ik ben die “ene” en begeleid groepsreizen van Askja en IJsland Tours altijd met enorm veel plezier. Het is geweldig om al die blije gezichten te zien en na afloop te horen dat men vast en zeker nog een keer naar IJsland zal gaan.

Het zijn wel dure reizen, dus de groep verwacht dat reisleiders veel weten en laten zien dat ook zij (nog steeds) enthousiast zijn.

De reisleiders bij ASKJA zijn dan ook allemaal enorm grote IJslandliefhebbers - dus geen fulltime reisleiders, maar meestal mensen die hun eigen verlofdagen opofferen om anderen een perfecte vakantie te geven - en hun liefde voor en kennis van IJsland is dan ook ruimschoots te merken.

• Willem

Ha die Arnold.

Na de vrede die we getend hebben bij het Hofdi-House hoef je niets meer te betalen…. Behalve als ik je zaterdag 17 jan. op de vakantiebeurs tegen komt. Dan is de koffie voor jou rekening.

Ildi vroeg hoe Askja is, nou mijn ervaring is goed. Maar ik had dan ook een goed gezelschap.

De reis was goed georganiseerd. Alleen was / is er 's avonds niets te beleven. Geen drankje te koop, behalve in Reykjavik.

Als ik nog eens terug gaat naar IJsland ga ik zeker met Askja.

Willem

• Bob van Duin

Beste Arnold,

Werk je nog steeds bij Askja? ik ga namelijk in 2005 in April voor de 5e keer naar IJsland, maar deze keer voor (erg) lang. Wat moet je kunnen/ weten om reisleider (of hulpje) te kunnen worden bij Askja.

Aanstaande zomer ga ik weer voor 3 weken en ben er dan totaal voor +/- 12 weken geweest.

Groetjes

Bob

• willem

Hoi Bob,

Heb je al geprobeerd om via de Nederlandse IJsland website met Arnold in contact te komen? Hij is daar webmaster.

Willem

• Bob van Duin

Nee, dat heb ik nog niet geprobeert, bedankt voor de tip.

Bedoel je www.ijsland.nl?

• willem

juist die is het. succes er mee

• Aaike

Ildi,

Ik ken Askja niet van binnen en van buiten, maar ik zou u graag willen laten weten dat er ook goed georganiseerde excursies bestaan die door vrijwilligers worden georganiseerd. Stichting MoveOut is in het leven geroepen om de geologie te promoten omdat een heleboel mensen (in Nederland) niet weten wat het precies is. We leren de mensen de geologie kennen door middel van excursies in binnen en buiteland.

Van 24 mei tot en met 2 juni organiseren we een excursie van 10 dagen over heel IJsland. Onze manier is als volgt: we rijden met goede terreinwagens en slapen in hotels. Er zal gewandeld en stenen-verzameld worden en een heleboel geleerd van dit dynamische eiland. We bezoeken vulkanen, ijskappen en klifkusten. Ook zullen we een aantal binnenlandse wegen afrijden. Misschien vindt u de geologie nog te beperkend; dat is geen punt. Er is prachtige natuur te vinden en overal kunnen ook vogelaars goed aan hun trekken komen. De geologische begeleiding is ook thuis in de vogels en de vegetatie van IJsland.

Kijk als u meer wilt weten gewoon op onze informatiepagina op onze website. Met vragen mag u altijd bellen of mailen.

Vriendelijke groeten,

Aaike

tel: 020 6405530

e-mail: moveout@euronet.nl

website: www.moveout.nu