Met kind naar IJsland

• Arjan

Volgend jaar willen we met onze eigen auto (geen 4WD) naar IJsland. De vraag is nu of er voor onze dochter (dan 5 jaar) voldoende vertier is. De afgelopen jaren zijn we met haar o.a. ook naar Canada, de Balkan, VS en Scandinavie geweest. Ze heeft dus wel ‘ervaring’ met wat ‘ruigere’ vakanties. Overnachten zullen we hoofdzakelijk doen in hotels, cabins etc. Waarschijnlijk niet kamperen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met kinderen van die leeftijd en een auto vakantie naar IJsland?

Alvast bedankt,

Arjan

• mary

Hoi Arjan,

Ik heb geen kinderen, maar als ik 5 jaar oud zou zijn zou ik het spelen in warme bronnen wel heel erg leuk vinden, en sneeuw in de zomer is ook wel heel byzonder.

Zou de kilometers in de auto wat proberen te beperken denk ik.

Mary

• RV

2 Jaar geleden was onze zoon 5 en half en zijn de hele ringweg rond gereden.

We hadden een grote schetsboek en kleurpotloden bij (met stijve kaft) en hadden hem gevraagt om de verschillende dingen die hij zag tijdens de dag zowel in de auto als s'avonds in de tent op te tekenen. Hij heeft deze volgetekend met allerlei dingen.

Papagaaieduikers, gletjers, gysir. Zelfs de volledigge Krafla fabriek stond er op een bepaald moment in.

De harde kaft is makkelijk omdat hierdoor het potlood niet doordrukt.

Ook mocht hij in de slaapzak s'avonds vertellen over wat hij leuk vond en wat hij gezien heeft.

Een kleine verekijker deed ook wonderen, zodat hij tijdens wandelingen naar de vogels kon kijken, en samen met ons en de vogelgids kon opzoeken welke het waren.

Ok. Het begon hem soms wel te vervelen tijdens lange ritten, maar dat is voor volwassen mensen hetzelfde.

Je zal zien het worden aangename momenten, als je die kleine man bij de zaak betrekt.

Groetjes,

Robby