Ha die Rick,
Ik zal de complimenten over de site doorgeven aan Chantal. Hoewel de meeste foto's van mijn hand zijn (vooral de reisfoto's), is zij het die de site zijn huidige vorm heeft gegeven.
Wij hebben in geen problemen gehad met benzine. Mijn Elefant (900ie) heeft standaard 24 liter bij zich, de 750 van mijn reismaatje 18 liter. Elefantjes (en de Grand Canyon en alles wat een ducatiblok heeft ook geloof ik) staan bij rustig rijden bekend om hun zuinigheid, ik heb zelf tijdens vakanties een verbruik van rond de 1:20, dus reken maar uit.
Omdat we niet wisten wat ons te wachten staat, heb ik voor zulke situaties extra achtertanks (ex dakar KTM), zodat ik nog eens 18 liter mee kan nemen. Het was een geruststellend gevoel, maar we hebben ze niet nodig gehad. Waren we vanaf Askja (vertrokken vanuit Myvatn) doorgereden naar het zuiden, dan hadden we ze wellicht wel nodig gehad.
Als je niet teveel van de hoofdwegen afdwaalt is er over het algemeen niet veel aan de hand. Maar omdat de mooiste stukken van IJsland juist in de binnenlanden liggen en de hooglandroutes het avontuurlijkst zijn, kan extra benzine geen kwaad.
Als we het rondkrijgen om spullen voor anderen mee te nemen, gaan er uiteraard extra jerrycans mee. Dat moet zowiezo, want onze Land Rover is uitgerust met een 3.5 liter V8, en ik verwacht een verbruik van 1:5 -1:6…. (ahem).
Niet treuzelen, gewoon gaan plannen!
Ik ben ondertussen ook met anderen in contact, die het idee van reservedelen en een soort van gezamenlijke trip wel zien zitten.
Groetjes en succes,
Michiel